"כל הקשישים יהיו מעל קו העוני": האוצר מעלה את הקצבה לגמלאים

שר האוצר הודיע היום כי יקדם העלאת קצבת השלמת הכנסה לגמלאים ל-70% משכר המינימום • המשמעות: אדם מעל גיל פרישה יקבל מדי חודש 3,710-3,783 שקל בהתאם לגילו • ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף בינואר 2022

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: Reuters, NIR ELIAS
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: Reuters, NIR ELIAS

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע כי יקדם במסגרת תקציב המדינה הקרוב את העלאת קצבת השלמת הכנסה לגמלאים לסכום השווה ל-70% משכר המינימום. קצבת השלמת הכנסה של אדם מעל גיל פרישה תעמוד על סכום של 3,710-3,783 שקל מדי חודש בהתאם לגילו.

בהודעת האוצר נכתב כי "צעד זה יוביל לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים. מדובר בסיוע משמעותי לאוכלוסיית הקשישים בעלי הכנסות נמוכות ובתוך כך לניצולי שואה רבים המקבלים השלמת הכנסה המבטיח כאמור כי לא יהיו יותר קשישים וניצולי שואה מתחת לקו העוני במדינת ישראל".

ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022, והיא תעלה 1.5 מיליארד שקל בשנה. 

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "מדינת ישראל מחויבת לאוכלוסיית הגיל השלישי וכמי שדוגל במשנתנו של ז'בוטינסקי ובחמשת המ"מים, העלאת קצבת השלמת ההכנסה לגמלאים היא צעד הכרחי ועיקרי שיובא לידי ביטוי כבר בתקציב הקרוב. ההחלטה נובעת מהסכמות רחבות בין כלל השותפים בממשלה ומתוך דאגה לחלשים וחסרי הישע. הצעד שיביא לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים יקל באופן ישיר על הגמלאים אך גם על בני משפחותיהם וסביבתם הקרובה".