קבוצת שגריר השלימה את רכישת השליטה בחברת א.צ.מ

הקבוצה רכשה 70% ממניות החברה שמספקת פתרונות לרכב לאנשים בעלי מוגבלויות ב-91 מיליון שקל • העסקה משקפת שווי של 130 מיליון שקל לא.צ.מ

דוד מיכאל, מנכ"ל שגריר / צילום: גיא קרן
דוד מיכאל, מנכ"ל שגריר / צילום: גיא קרן

קבוצת שגריר שירותי רכב השלימה את השתלטותה על חברת א.צ.מ איבזור וציוד מכוניות, המספקת פתרונות לרכב לאנשים בעלי מוגבלויות. שגריר  דיווחה היום על השלמת העסקה לרכישת 70% תמורת סכום של 91 מיליון שקל, המשקף שווי של 130 מיליון שקל לא.צ.מ.

המוכרים בעסקה הם א.מלמן (חברה בשליטת המנכ"ל אייל מלמן) וסטמפל צפריר. בהסכם נקבע כי המוכרים יהיו זכאים לתמורה נוספת של עד 21 מיליון שקל על בסיס ביצועי החברה במהלך שלוש השנים ממועד השלמת העסקה.

בנוסף נקבע כי לשגריר תינתן האפשרות לרכישת יתרת מניות א.צ.מ (30%) מהמוכרים (למשך 4 שנים) ולמוכרים תינתן האופציה (לשנה וחצי) למכור את יתרת מניותיהם לשגריר, בסכום מירבי של 48 מיליון שקל (לפי שווי מירבי של 160 מיליון שקל לא.צ.מ).

א.צ.מ פועלת בשוק ההתאמה ואבזור הרכבים לבעלי צרכים מיוחדים, ויש לה כ-5,000 לקוחות. החברה, המעסיקה כ-120 עובדים, הוקמה ב-1994 כחברה למתן פתרונות לרכב לאנשים בעלי מוגבלויות. מאז היווסדה החברה התפתחה מסניף קטן בחולון לארבעה סניפים, מהם 3 סניפי ייצור שירות והתקנה במודיעין, נשר ובאר שבע וכן סניף שירות בירושלים.

עם השלמת הרכישה פירסמה שגריר את תוצאותיה של א.צ.מ לשנת 2020, אשר כוללות הכנסות של 82.8 מיליון שקל, רווח תפעולי של 20.8 מיליון שקל ורווח נקי של 16.4 מיליון שקל. תוצאותיה העסקיות של א.צ.מ יאוחדו בדוחות הכספיים של שגריר החל מהרבעון השלישי של 2021.

שגריר פועלת בעיקר במתן שירותי רכב שונים לחברות הביטוח. עוד עוסקת שגריר בפעילות מיזם הרכב השיתופי גוטו (לשעבר קאר2גו).

לפני כחודשיים חתמה שגריר על הסכם לרכישת חלקה של קרן סקיי (29%) בחברת המצברים שנפ, ב-67 מיליון שקל. עוד קודם לכן נכנסה השנה שגריר גם לפעילות אספקה והתקנה של מערכת איתור ושירותים נוספים לרכבים באמצעות שיתוף פעולה עם חברת טרפילוג.

לדברי דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר, "השלמת רכישת א.צ.מ תתרום לרווחיות הקבוצה באופן מיידי והינה רכישה סינרגטית לפעילויות הקיימות שלנו. כלל הרכישות שביצענו ובהן רכישת שנפ ורכישת פעילות האיתור של טרפילוג יסייעו לנו בחיזוק מעמדנו כשחקן מוביל בשוק שירותי הרכב בישראל".

מנכ"ל חברת א.צ.מ. אייל מלמן מסר כי "קבוצת א.צ.מ הוקמה לפני 27 שנים ומאז גדלה ומתפתחת ללא הפסקה. השותפות עם קבוצת שגריר היא סינרגטית ותאפשר לחברות לגדול ולצמוח ולהציע ללקוחותינו בעלי הצרכים המיוחדים שירות מקיף יותר והמשך מתן פתרונות ייחודיים. המיזוג עם קבוצת שגריר בניהולו של דוד מיכאל הוא ללא ספק הפתרון המושלם שחיפשנו בכדי לאפשר לא.צ.מ שירות מהיר ואיכותי בפריסה ארצית רחבה יותר, ניידת וקבועה".

היועצים המשפטיים שטיפלו בעסקה מטעמה של שגריר הינם עוה"ד אתי קורן וליאת סידרנסקי - יוכפז ממשרד קורן גרודברג ושות' עורכי דין ומטעמה של א.צ.מ הינם עוה"ד שרית מולכו וארנון מיינפלד ממשרד ש. פרידמן ושות' ועו"ד סער פלינר. אורית הימל שימשה כבנקאית השקעות בעסקה.