גב-ים מכרה לפרשקובסקי עתודות קרקע בחיפה תמורת 215 מליון שקל

לעתודות הקרקע בפרויקט רמת הנשיא בחיפה ניתן להוסיף עוד 350 יח"ד לפי התב"ע הקיימת • עד כה ניבנו בשכונה 711 יח"ד

חיפה / צילום: Shutterstock, Altosvic
חיפה / צילום: Shutterstock, Altosvic

חברת הנדל"ן המניב גב-ים יוצאת מתחום הבנייה למגורים ומוכרת לחברת פרשקובסקי את יתרת הזכויות בפרויקט רמת הנשיא שבחיפה. מדובר בכ-350 יח"ד מאושרות לבנייה על-פי התב"ע הקיימת, וכן פוטנציאל להקמת יח"ד נוספות, בכפוף לקבלת הקלות ותב"עות עתידיות. פרשקובסקי ישלמו 215 מליון שקל. במידה ויאושרו עוד זכויות בנייה, ישלמו תוספת. בעקבות המכירה תרשום גב-ים רווח נקי של 55 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. בינתיים, תפרסם מחר החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה.

שכונת רמת הנשיא ממוקמת במורדות המערביים של רכס הכרמל, על רמה המשקיפה לים. השכונה שוכנת באזור פי הוואדי של נחל עמיק, ולמורדות רחוב דרך הים המחבר בין הכניסה לחיפה לבין מרכז הכרמל ובסמוך לשכונת נווה דוד הוותיקה. השכונה משתרעת על פני כ-200 דונם, שמתוכם כ-60 דונם מיועדים להקמתם של כ-18 מגדלי מגורים בגבהים שונים ובסך הכל כ-1,200 יחידות דיור, פארק מרכזי ומרכז מסחרי.

עד לתום שנת 2019, הייתה גב-ים שותפה בפרויקט עם חברת רסקו מגורים, בחלקים שווים. בסוף 2019 רכשה גב-ים את חלקה של רסקו בחברה המשותפת, לפי שווי של 140 מיליון שקל (ב-100%). 

השכונה היא יוזמה של חביב כיאט, שהייתה הבעלים ההיסטוריים של הקרקע. בשנת 1995 מכרה משפחת כיאט את הקרקע תמורת כ-18 מיליון דולר לאחים מאיר ואברהם רייס. ב-2006 רכשה חברת אוסיף השקעות ופיתוח את 60 הדונם הזמינים לבנייה תמורת כ-108 מיליון שקל, וכעבור כמה חודשים, רכשה חברת גב ים 50% מהפרויקט. ב-2019 השלימה גב ים את רכישת כל הפרויקט. עד כה הוקמו בפרויקט 711 יח"ד ב-9 בניינים.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים / צילום: אלדד רפאלי
 אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים / צילום: אלדד רפאלי

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר היום: "גב-ים שמה לעצמה כיעד להתמקד בפעילות הליבה שלה - תחום הנדל"ן המניב, על כל מרכיביו. כחלק מתהליך זה, מכרה גב-ים את עתודות הקרקע וזכויות הבנייה הנותרות בפרויקט המגורים רמת הנשיא בחיפה. בעסקה זו מייצרת גב-ים תזרים מזומנים משמעותי, אשר ישמש, בין היתר, לטובת פעילות הייזום האינטנסיבית של החברה, הכוללת 12 פרויקטים בשטח כולל של 400 אלף מ"ר ".