הוועדה המקומית הרצליה מתנגדת להקמת שכונה במקום שדה התעופה

לטענת הוועדה התוכנית לא כוללת "תשתיות מהותיות וחיוניות, לרבות ביוב, ניקוז, מים, חשמל ותחבורה, ואף ללא צפי סביר לתכנון וביצוע פתרונות אלו בעתיד הנראה לעין"

שדה התעופה בהרצליה / צילום: איל יצהר
שדה התעופה בהרצליה / צילום: איל יצהר

הוועדה המקומית הרצליה הודיעה היום (ד') כי בכוונתה להתנגד לקידומה של תוכנית השכונה החדשה באתר שדה התעופה בעיר, שאושרה השבוע ע"י הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל).

תוכנית תמ"ל 1083, שהוכנה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), משתרעת על שטח של 176 דונם, וכוללת 1,940 יחידות דיור ו-350 יחידות דיור מוגן, 33 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34 אלף מ"ר. בנוסף למגורים, התוכנית כוללת 33 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34 אלף מ"ר.

מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה נמסר: "הוועדה המקומית עודכנה בדבר אישורה של תוכנית תמ"ל 1083, היא 'קריית מסלול' ע"י הוותמ"ל. לצערה של הוועדה המקומית, התוכנית אושרה, תוך דחיית כל הטענות המהותיות שהוועדה המקומית העלתה בהתנגדויותיה.

התוכנית מוסיפה מעל ל-2,000 יח"ד ו-46.4 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, והכל ללא קיומן של תשתיות מהותיות וחיוניות, לרבות ביוב, ניקוז, מים, חשמל ותחבורה, ואף ללא צפי סביר לתכנון וביצוע פתרונות אלו בעתיד הנראה לעין. לפיכך מבהירה הוועדה, כי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה, לביטול התוכנית, וכי היא לא תשתף פעולה למימוש התוכנית, זאת גם נוכח הניסיון הרע של הוועדה המקומית והעירייה, באי קיום הבטחות לתכנון וביצוע פתרונות תשתית חיוניים".

יש לציין כי לתוכנית מתנגדים נוספים. המועצה לשימור אתרים טוענת כי יש לשמר את ייעודו המקורי של שדה התעופה כאתר מורשת לאומית. לעומת זאת, אגודת התעופה הכללית סבורה כי ניתן לבנות באתר שדה התעופה, אך יש להבטיח תחילה שדה תעופה חלופי איכותי במרכז הארץ.