לראשונה: מדריך 50 המסעדות הטובות בעולם מגיע לישראל

דירוג "50 המסעדות הטובות בעולם" יתחיל לפעול גם במזרח התיכון ובצפון אפריקה, ובתחילת 2022 יוכרזו באבו דאבי 50 המסעדות הטובות במדינות המפרץ, ישראל, מצרים ומרוקו

צילום מסך מתוך אתר המדריך
צילום מסך מתוך אתר המדריך

מדריך דירוג הקולינריה הנחשב "50 המסעדות הטובות בעולם" משיק נגזרת חדשה: דירוג המסעדות הטובות במזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA).

במסגרת המדריך החדש ייבחרו 50 המסעדות הטובות במדינות המפרץ, ישראל, מצרים ומרוקו. המסעדות יוכרזו בתחילת 2022 באירוע שיתקיים בעיר אבו דאבי. "המדריך יציב זרקור מתבקש על האזור, שנחשב לאחד מיעדי הקולינריה העולמים", נמסר מהחברה האנגלית האמונה על המדריך.

המדריך, ששמו הבלתי רשמי הוא "פיפטי בסט" או "מדריך סן פלגרינו", על שם נותני החסות הראשיים לתחרות, נוסד לפני למעלה מ-20 שנה כאלטרנטיבה למדריכי מישלן. הוא נחשב היום כאורים והתומים של שוחרי קולינריה רבים, ומבטיח הכרה והוקרה בינלאומית לא רק למסעדות הנכנסות למדריך, אלא גם לערים שבהן הן נמצאות. לאור כך הוא זוכה לעניין גם מעבר לגבולות הצלחת - בעיקר בקרב מדינות שממתגות את עצמן מבחינה תיירותית כיעדי קולינריה באמצעותו, כמו שבדיה ודנמרק, תאילנד ופרו.

המדריך האזורי של המזרח התיכון הוא השלישי במספר בסדרה, והוא מצטרף לשני מדריכים אזוריים נוספים שהושקו בתחילת העשור הקודם - במזרח אסיה ובאמריקה הלטינית. מדריכים אלו סייעו לקדם את מטבחי המדינות שסוקרו בהם, ולהציב מסעדות באזור - בפרט בלימה ובבנגקוק - בצמרת המדריך העולמי והקולינריה הבינלאומית. את המסעדות במדריך MENA ידרגו 250 שופטים מ-19 מדינות באזור, ביניהן ישראל. יוזמת המדריך היא לשכת התיירות של אבו דאבי, שהיא גם נותנת החסות הראשית לצד סן פלגרינו.

אירוע ההשקה יתקיים באבו דאבי, כאשר ב-7 בפברואר 2022 יתקיים טקסט הספירה לאחור המפורסם שבו מוכרזות אחת-אחת המסעדות הזוכות במיקומים במדריך. במסגרת ההשקה גם יתקיימו ארוחות ערב עם שפים מרחבי העולם ובפרט מהאזור, שיעורי מאסטר קלאס של השפים המובילים בעולם, וארוחה מיוחדת שתדגיש את חומרי הגלם הייחודיים לאמיריות. כרטיסים לאירוע צפויים לצאת למכירה בחודשים הקרובים.

בשנה שעברה, קצת לפני הקורונה, התראיין עורך המדריך, וויליאם דרו, לגלובס ודיבר על האפשרות שמסעדות מישראל ייכללו במדריך. הוא רמז אז על כך שיש תכנית כזו, שכאמור אושרה כעת. "אנחנו יותר ממתרגשים להשיק את פרסי המסעדות האזוריות שלנו במזרח התיכון וצפון אפריקה. מבחר המטבחים והמסעדות באזור מבטיח שהרשימה החדשה תהיה חלק חיוני ומשמעותי מנוף הגסטרונומיה הבינלאומי", נמסר מהחברה.

לצד תל אביב וירושלים, בירות קולינריה נוספות באזור שיתמודדו על מקומות במדריך הן מרקש, קטאר, דובאי ואבו דאבי, שכאמור משקיעה משאבים רבים בהפיכתה לאבן שואבת לפודיז. "זה כבוד עבורנו לשתף פעולה עם פיפטי בסט - הזדמנות מעולה לחגוג את מסעדות האזור, תוספת חשובה לנוף הקולינרי של האזור כולו, ובנוסף, הזדמנות להציג את אבו דאבי, מארחת אירוע ההשקה על מסעדותיה", אומר עלי אל-שייבה, מנהל לשכת התיירות של אבו דאבי.

ההשקה מהווה הבעת אמון בענף התיירות בכלל, וענף תיירות הקולינריה בפרט, שעל אף מצב התחלואה העולמי צפוי לחזור לפעילות מלאה בחודשים הקרובים. זוהי גם הבעת אמון במטבחים האזוריים, כולל זה הישראלי, וכן בשפים מוערכים וותיקים - מאסף גרניט שזכה בכוכב מישלן ראשון על מסעדתו שבור בפריז, עבור באייל שני ומאיר אדוני על מסעדותיהם ברחבי העולם, חיים כהן ושפים מבטיחים כמו תומר טל, רז רהב, הלל תווקולי ועוד.