רובין הוד נוסקת 20% ועולה מעל למחיר ההנפקה

מניית אפליקציית המסחר שהונפקה בשבוע שעבר בנאסד"ק נפלה ביומה הראשון ב-8%  • גורו ההשקעות קתי ווד רכשה כ-3 מיליון מניות

אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn
אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn

מניית אפליקציית המסחר רובין הוד נוסקת ביותר מ-20% למחיר של כ-46 דולר, הרבה מעל מחיר ההנפקה בשבוע שעבר, שעמד על 38 דולר. רובין הוד הונפקה ביום חמישי שעבר בנאסד"ק תחת הסימול HOOD. המניה תומחרה ב-38 דולר, הרף התחתון של טווח ההצעות. גיומה הראשון היא נפלה ב-8% ועד היום נסחרה לרוב במחיר הנמוך ממחיר ההנפקה.

החברה שביקשה לערוך דמוקרטיזציה לשוק ועומדת במידה רבה מאחורי "מניות המם", משכה ככל הנראה את תשומת לבם של המשקיעים הקמעונאיים לאחר שהעניקה כרבע ממניות ההנפקה הראשונית לציבור ללקוחותיה שלה עצמה. סימול המניה גם מופיע בין המוזכרים ביותר בפורום "wallstreetbets" של רדיט.

בוול סטריט עדיין מתלבטים בנוגע לדירוג המניה, אך "אטלנטיק אקוויטיס" העניקה לה לקאת ההנפקה דירוג של "משקל יתר" ומחיר יעד של 65 דולר. המניה זכתה להבעת אמון מצד גורו ההשקעות קתי ווד, שרכשה כ-1.85 מיליון מניות רובין הוד ביום שישי, נוסף ל-1.3 מיליון שרכשה ביום חמישי.

לחברה, שמציעה אפשרויות מסחר במניות, במטבעות דיגיטליים ובאופציות, היו בחודש מרץ 2021 18 מיליון לקוחות, זינוק של 151% ביחס ל-7.2 מיליון לקוחות ב-2020. החברה חשפה בתשקיף שהיא מנהלת נכסים בהיקף של 80 מיליארד דולר, וזאת לעומת 19.2 מיליארד דולר בלבד בחודש מרץ אשתקד. 

הגידול החד במספר המשתמשים ובהיקף הנכסים המנוהלים תרם להכנסותיה, שזינקו ביותר מ-300% ברבעון הראשון והסתכמו ב-522 מיליון דולר, לעומת 128 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. ההכנסות לא גדלו מספיק, שכן החברה בכל זאת סגרה את הרבעון עם הפסד גדול של 1.4 מיליארד דולר.