אורמת סוגרת רבעון פושר אך מעדכנת כלפי מעלה את תחזית ההכנסות השנתית

הרבעון השני הסתיים עם הכנסות של כ-147 מיליון דולר, ירידה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל

דורון בלשר - מנכל אורמת / צילום: יח"צ
דורון בלשר - מנכל אורמת / צילום: יח"צ

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת פרסמה את תוצאות הרבעון השני, שהיו נמוכות מעט ביחס לתחזיות האנליסטים, ובמקביל עדכנה כלפי מעלה את תחזית ההכנסות השנתית שלה על רקע רכישה שביצעה. אורמת פעילה במגזר החשמל בו היא בונה תחנות כוח ומפעילה אותן בבעלות עצמית, במגזר המוצרים בו היא בונה תחנות כוח עבור אחרים ובתחום אגירת האנרגיה, אליו נכנסה לפני מספר שנים.

הרבעון השני הסתיים עם הכנסות של כ-147 מיליון דולר, ירידה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל, כאשר ההכנסות ממגזר החשמל צמחו ב-4% לכ-134 מיליון דולר, בעוד שבמגזר המוצרים ההכנסות הסתכמו ב-7.4 מיליון דולר בלבד, ירידה של 83%. תחום אגירת האנרגיה צמח ב-124% ל-5.6 מיליון דולר, והציג רווחיות גולמית בניגוד לרבעון המקביל.

במגזר החשמל נרשמה ירידה ברווחיות הגולמית ביחס לרבעון המקביל, ל-37.4%, המוסברת באירועים זמניים בכמה אתרים של החברה.

הרווח הנקי ברבעון, המיוחס לבעלי המניות, הסתכם ב-13 מיליון דולר לעומת 23 מיליון דולר ברבעון המקביל (23 סנט למניה), וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה 84.5 מיליון דולר, ירידה של 13.6%.

במחצית הראשונה של 2021 הכנסות החברה הסתכמו ב-313 מיליון דולר, הרווח המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-28.3 מיליון דולר וה-EBITDA הסתכם ב-184 מיליון דולר - בשלושת המקרים מדובר על ירידה ביחס לתקופה המקבילה ב-2020.

אורמת מעדכנת כאמור כלפי מעלה את תחזית ההכנסות השנתית שלה, והן צפויות להגיע ל-650-685 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת ל-645-680 מיליון דולר. בעוד שהתחזית למגזר החשמל עלתה מ-570-580 מיליון דולר ל-585-595 מיליון דולר, מגזר המוצרים מקזז את העלייה וההכנסות ממנו יסתכמו ב-40-60 מיליון דולר, ירידה מהתחזית הקודמת שדיברה על 50-70 מיליון דולר. אין שינוי בתחזית ההכנסות מתחום אגירת האנרגיה - 25-30 מיליון דולר, ובתחזית ה-EBITDA המתואם - 400-410 מיליון דולר. לשם השוואה, שנת 2020 הסתיימה עם הכנסות של 705 מיליון דולר ו-EBITDA בגובה 420 מיליון דולר.

דורון בלשר, מנכ"ל אורמת, אמר עם פרסום הדוחות: "אנו ממשיכים לצמוח במגזרי האגירה והחשמל ובמקביל לחתום על חוזים חדשים במגזר המוצרים אשר הגדילו את צבר ההזמנות שלנו ב-59%. במגזר אגירת האנרגיה, הצגנו שוב רבעון עם צמיחה תלת-ספרתית בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, בתמיכת נכסי Pomona . במגזר החשמל, ההרחבה המוצלחת של השלב השלישי בתחנת הכוח הגיאותרמית McGinness Hill והחזרה של Puna לייצור חשמל, השפיעו לחיוב על הרבעון".
תחנת Puna בהוואי, נזכיר, הייתה מושבתת מעל שנתיים לאחר שהר געש התפרץ בסמוך אליה ופגע בפעילותה.

בלשר הוסיף כי "ברבעון השני, תוצאות מגזר החשמל הושפעו בעיקר מאירועים זמניים הקשורים לקומפלקסים Olkaria , Steamboat ו- Brawley , אשר הקטינו את הרווח הגולמי של מגזר החשמל בכ-8.0 מיליון דולר. הירידה ברווח הגולמי של החשמל יחד עם ירידה במכירות מגזר המוצרים, השפיעו לרעה על הרבעון ועל התחזית השנתית שלנו. עם זאת, השפעת מגפת הקורונה על יכולתנו לחתום הסכמים במגזר המוצרים קטנה, כפי שמעידה העלייה המשמעותית בצבר מגזר המוצרים וההתחזקות היציבה והמואצת של פוטנציאל המכירות שלנו. אנו מאמינים כי התאוששות מגזר המוצרים, יחד עם הגידול המשמעותי בפורטפוליו המגיע ממגזרי החשמל ואגירת האנרגיה, תומכים במטרה שלנו להגיע לקצב EBITDA שנתי מתואם של למעלה מ-500 מיליון דולר לקראת סוף שנת 2022".

אורמת  נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי של 3.9 מיליארד דולר אחרי ירידה של 21.8% במחיר המניה מתחילת השנה. החברה עדכנה שתחלק דיבידנד רבעוני של 12 סנט למניה בתחילת ספטמבר.