דוחות פולירם: צמיחה חזקה בהכנסות ורווחי שיא ברבעון השני של השנה

חברת חומרי הגלם פולירם תעשיות פלסטיק, שבשליטת קרן פימי ומושב רם-און, רשמה ברבעון השני רווח נקי המיוחס לבעלים של 33.4 מיליון שקל - זינוק של 186% בהשוואה לאשתקד

פולירם תעשיות רם און / צילום: יח''צ
פולירם תעשיות רם און / צילום: יח''צ

צמיחה חזקה בהכנסות ורווחי שיא לחברת חומרי הגלם פולירם  תעשיות פלסטיק במחצית הראשונה של 2021 וברבעון השני של השנה. פולירם, שבשליטת קרן פימי (39%) ומושב רם-און (26.4%), רשמה ברבעון השני רווח נקי המיוחס לבעלים של 33.4 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 186% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

את המחצית הראשונה של 2021 סיימה פולירם עם צמיחה של 110% ברווח נקי המיוחס לבעלים ל-58.8 מיליון שקל, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לשם השוואה, את 2020 כולה סיימה החברה עם רווח נקי המיוחס לבעלים של 62.1 מיליון שקל, כלומר רק מעט יותר מהרווח שנרשם השנה בתוך שישה חודשים בלבד.

חנכה קו ייצור נוסף בארה"ב

פולירם עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם מתקדמים ופתרונות חכמים לתעשיית הפלסטיק. לדברי החברה, היא נהנתה במחצית הראשונה של 2021 מצמיחה חדה במכירות, מהגדלת כושר הייצור ומשיעורי ניצולת גבוהים יותר במפעליה.

במחצית הראשונה של 2021 רשמה החברה הכנסות שיא של 459.3 מיליון שקל, הודות לצמיחה של 47% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לעלייה בהכנסות תרמו שלושת מגזרי הפעילות של החברה: תרכובים תרמופלסטיים הנדסיים, בונדירם ופוליטרון.

ברבעון השני לבדו נהנתה החברה מצמיחה של 83% בהכנסות לשיא של 244 מיליון שקל. במהלך המחצית הראשונה של 2021 חנכה פולירם קו ייצור נוסף בארה"ב והיא משקיעה בימים אלה שלושה קווי ייצור נוספים, מהם קו ייצור חדש בישראל למיחזור פלסטיק.

הרווח הגולמי של פולירם צמח ב-107% ל-60.5 מיליון שקל ברבעון השני וגדל ב-77% ל-119.6 מיליון שקל במחצית הראשונה כולה. לדברי פולירם, הגידול ברווח וברווחיות הגולמית נרשם בכל מגזרי הפעילות של החברה ונבע, בין היתר, מגידול בכמויות המכירה וכן מגידול נמשך בניצולת במפעלי החברה.

בזכות הצמיחה והשמירה על יעילות תפעולית, צמח הרווח התפעולי ב-162% ל-45.9 מיליון שקל ברבעון השני וגדל ב-110% במחצית הראשונה כולה ל-79.8 מיליון שקל. במקביל לפרסום הדוחות, דיווחה החברה כי תחלק דיבידנד של 30 מיליון שקל בסוף חודש אוגוסט.

תשואה של עשרות אחוזים מאז שהונפקה

לדברי יובל פלג, מנכ"ל פולירם, החברה חווה ביקוש גובר למוצריה וממשיכה להגדיל בהתמדה את מערכי הייצור. "בחמש השנים האחרונות ביצענו השקעה באחד עשר קווי ייצור חדשים, ובכוונתנו להשלים עד סוף השנה השקעה בשלושה קווי ייצור נוספים לאור חתימת הסכמים עם לקוחות חדשים וכניסה לטריטוריות חדשות.

"בשוק האמריקאי הצלחנו כמעט להכפיל את מכירות החברה מתחילת השנה ואלה חצו את רף 100 מיליון שקל. בנוסף, על רקע העלייה במחירי התובלה הימית והאווירית, מצליחה פולירם למקסם את הפריסה הגלובאלית הרחבה, בארה"ב ובשווקים נוספים בעולם", הוסיף פלג.

יגאל פינגרמן, סמנכ"ל הכספים של פולירם, הוסיף, כי "פולירם מציגה צמיחה מהירה ושיפור ברווחיות, תוך שמירה על מאזן יציב ותזרים חזק. האיתנות הפיננסית של פולירם מאפשרת לנו להמשיך ולבצע השקעות בקווי ייצור ובפיתוח חדשנות, לצד חלוקת דיבידנד עקבית למשקיעים, שהסתכמה ב-70 מיליון שקל מתחילת השנה ובכ-270 מיליון שקל על פני שש השנים האחרונות".

פולירם הונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב לקראת סוף 2020, ומאז רשמה מנייתה תשואה חיובית מתואמת דיבידנדים של כ-50%. היום נסחרה החברה בבורסה לפי שווי של 1.33 מיליארד שקל.