משבר זמני? לפ"מ הפסיקה לפרסם בערוץ 20

בערוץ 20 רומזים כי העלאת המחיר היא תירוץ בלבד, וכי מאחורי ההקפאה מסתתרים מניעים זרים; ואילו בלפ"מ טוענים כי הערוץ העלה את מחירי הפרסום מבלי שעדכן את אותם ומבלי לנהל על כך דיון מסחרי

אולפן ערוץ 20 / צילום: איל יצהר
אולפן ערוץ 20 / צילום: איל יצהר

לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) הפסיקה בשבועות האחרונים את הפרסום בערוץ 20 - כך נודע לגלובס.

מבירור של גלובס עולה כי הפסקת הפרסום נעשתה לאחר שערוץ 20 העלה את מחירי הפרסום שלו, אך בעוד שבערוץ 20 רומזים כי העלאת המחיר היא תירוץ בלבד, וכי מאחורי ההקפאה מסתתרים מניעים זרים - בלפ"מ טוענים כי הערוץ העלה את מחירי הפרסום מבלי שעדכן את אותם ומבלי לנהל על כך דיון מסחרי.

עוד טוענים בלפ"מ כי לאחר פעמיים בהן אושרו בטעות קמפיינים במחיר הגבוה, הוחלט על עצירת הפרסום עד הבהרת המחירים החדשים, ואף תואמה פגישה עם נציגי הערוץ שאמורה להתקיים כבר השבוע כדי ליישר את ההדורים ולסכם על המחירים החדשים.

נציין כי לפ"מ נחשבת למפרסם גדול גם במגזר הכללי, אך חשיבותה עבור הערוצים הקטנים גדולה לאין ערוך. למרות שערוץ 20 איננו חלק מוועדת המדרוג, לפ"מ מקפידה לפרסם שם.

בערוץ 20 כאמור מנסים במרומז לקשור למהלך הקשרים פוליטיים. לטענתם, תמוה שבלפ"מ לא שמו לב לעליית המחיר, למרות שהם שילמו בפועל לפי המחיר החדש.

במכתב ששלח מנכ"ל ערוץ 20 אבי שמידט ללפ"מ, הוא מביע תמיהה על הפסקת הפרסום: "הופתענו לגלות כי באופן פתאומי ומיידי החלטתם להפסיק את ההתקשרות עם הערוץ, וזאת בטענה מוזרה כי 'לא דיווחתם על עליית מחירים' ,משל לא הייתה לפ"מ עוברת על הצעות מחיר ולא בודקת את החשבוניות שהיא משלמת". 

לדבריו, "בעידן הקורונה, שהתאפיינה בליקוי חמור בהפצת המסרים של משרדי הממשלה לקבוצות מיעוט בחברה הישראלית, אנו רואים בהחרמה והדרה של צופי הערוץ מעשה שלא עולה בקנה אחד עם עיקרון השוויון ומפלה לרעה את צופי הערוץ".

מלפ"מ נמסר בתגובה כי פגישה עם אנשי הערוץ נקבעה ליום רביעי הקרוב. 

מערוץ 20 נמסר כי לאור העלייה בנתוני הצפייה, הערוץ העלה את מחירי הפרסום כבר מחודש מרץ האחרון - מהלך שדווח באופן מסודר לכל המפרסמים.