הסטארט-אפ OwnBackup מגייס לפי שווי 3.35 מיליארד דולר

הסטארט-אפ האמריקאי-ישראלי, הפועל בתחום הגיבוי והשחזור, הודיע על גיוס 240 מיליון דולר, שחלקו ילך לבעלי המניות הקיימים וחלקו לקופת החברה • הגיוס הנוכחי נותן לחברה שווי יותר מכפול ממה שקיבלה בינואר האחרון

צוות OwnBackup / צילום: Buxa
צוות OwnBackup / צילום: Buxa

הסטארט-אפ האמריקאי-ישראלי OwnBackup, הפועל בתחום הגיבוי והשחזור של תוכנות בענן, הודיע היום (ג') על גיוס 240 מיליון דולר. לפי הודעת החברה, הגיוס בוצע לפי שווי של 3.35 מיליארד דולר - יותר מפי שניים משווי של 1.4 מיליארד דולר שקיבלה OwnBackup בגיוס עליו הכריזה בינואר האחרון.

הגיוס של 240 מיליון דולר כולל מרכיב של סקנדרי, שבו מכרו בעלי מניות, היזמים והעובדים מכרו החזקות. ב-OwnBackup סירבו לפרט מה גובה הסקנדרי, אך לפי החברה, מעל ל-50% מהסכום יגיע לקופתה.

לדברי אריאל ברקמן ואורי ינקילב, שניים ממייסדי החברה, מטרת הגיוס הנוכחי היא להכניס משקיעים אסטרטגיים חדשים, כמו הקרנות B Capital Group, Alkeon (שהובילו שתיהן את הסיבוב), טייגר גלובל ובלאקרוק. בגיוס השתתפו גם משקיעים קיימים של OwnBackup - אינסייט פרטנרס, סיילספורס ונצ'רס, ורטקס הישראלית ו-Sapphire Venture.

"מציגים קצב צמיחה מרשים של 100% בשנה"

חברת OwnBackup הוקמה ב-2015 על-ידי חמישה יזמים. שניים מהם עזבו בשלב מוקדם, ומי שנותרו ומובילים את החברה הם ברקמן (סמנכ"ל טכנולוגיות), ינקילב (סמנכ"ל פיתוח עסקי) וסם גוטמן האמריקאי (מנכ"ל). המטה של OwnBackup נמצא מתחילת הדרך בניו ג'רזי, ובארץ נמצאת פעילות פיתוח. כיום החברה מעסיקה כ-500 עובדים, מתוכם 120 בישראל. 

מייסדי OwnBackup: אורי ינקילב ואריאל ברקמן; ורועי דובר, סגן נשיא להנדסה / צילום: איל יצהר
 מייסדי OwnBackup: אורי ינקילב ואריאל ברקמן; ורועי דובר, סגן נשיא להנדסה / צילום: איל יצהר

החברה קמה מתוך מעבדה לשחזור והצלה של מידע מכרטיסי זיכרון ודיסקים קשיחים שהייתה לברקמן. בעקבות הביקוש מלקוחות, הוא פיתח מערכת לגיבוי מידע מתוך תוכנות בענן כמו פייסבוק, ג'ימייל ולינקדיאן. לאחר ההצטרפות של גוטמן וינקילב, החליטו היזמים כי OwnBackup תתמקד במקום בגיבוי ושחזור מידע מתוכנת סיילספורס העסקית, שזה המוצר העיקרי של החברה עד היום.

לחברה יש 4,000 לקוחות, וביניהם פלטפורמת זום, קרוקס, הרשות לפיתוח סינגפור ואוניברסיטת מיאמי. לפי הפרסומים, בזמן הגיוס הקודם בינואר עמדו הכנסות OwnBackup על כ-50 מיליון דולר לשנה (במונחי ARR, הכנסות שנתיות חוזרות).

לדברי ברקמן, סיילספורס עצמה מציעה מערכת בשם Weekly Export לגיבוי שבועי, אך היא לא מספיקה לארגונים גדולים השומרים מידע קריטי ואינה מציעה אופציה טובה לשחזור נתונים במקרה הצורך, על כן נדרש שימוש בכלים חיצוניים.

ברקמן אומר כי  OwnBackup מובילה את שוק הגיבוי לסיילספורס, כשהמתחרה הגדולה שלה היא החברה הצרפתית Odaseva, שגייסה עד היום 39 מיליון דולר. אופציה נוספת לגיבוי היא תוכנת Spanning, שנמצאת כיום בבעלות חברת התוכנה האמריקאית Kaseya. גם חברת נטאפ, שנסחרת לפי שווי 18 מיליארד דולר, נכנסה לאחרונה לתחום עם מוצר לגיבוי ושחזור מסיילספורס.

כיום נמצאת OwnBackup בתהליך התרחבות והשיקה מוצר ראשוני לגיבוי ושחזור ממערכת היישומים העסקיים של מיקרוסופט Dynamics 365. בתחום הזה של גיבוי ושחזור למיקרוסופט פועלת חברת AvePoint האמריקאית, שנסחרת לפי שווי של 2 מיליארד דולר. במקביל, OwnBackup מתרחבת לתחום האבטחה ורכשה השנה את חברת מרלינקס הישראלית בעסקת אקווי־הייר כדי לצרף מומחי אבטחה מיומנים, מוצר מבוקש מאוד בשוק הישראלי.

"הצמיחה בשווי שלנו מתבססת על מספר גורמים", אומר ינקילב. "אנחנו מציגים קצב צמיחה מרשים של 100% בשנה, שזה משהו שאין להרבה חברות. בנוסף, החזון שלנו הוא רחב וכולל תמיכה בעוד מערכות Saas (תוכנה כשירות) כמו Dynamics 365 וכניסה לעולמות של אבטחה. כבר בגיוס הקודם ראינו שיש עניין ממשקיעים, והשווי שלנו יכול להיות גבוה יותר. המטרה שלנו עכשיו הייתה להכניס משקיעים אסטרטגיים בלי לדלל את ההחזקות של בעלי המניות הקיימים יותר מדי".

לדבריו, OwnBackup בוחנת הנפקה אך טרם קיבלה החלטה סופית בנושא.