חד-קרן שלישי בשבוע: OwnBackup גייסה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר

הסטארט-אפ האמריקאי-ישראלי OwnBackup, המפתח גיבוי אוטומטי לתוכנת סיילספורס, הודיע על גיוס 167.5 מיליון דולר • בדצמבר האחרון נבחרה OwnBackup לרשימת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס

מייסדי OwnBackup: אורי ינקילב ואריאל ברקמן; ורועי דובר, סגן נשיא להנדסה
צילום: איל יצהר
מייסדי OwnBackup: אורי ינקילב ואריאל ברקמן; ורועי דובר, סגן נשיא להנדסה צילום: איל יצהר

הגאות בשוק הטכנולוגיה העולמי והישראלי ממשיכה בגדול. הסטארט-אפ האמריקאי-ישראלי OwnBackup, המפתח גיבוי אוטומטי לתוכנת סיילספורס, הודיע היום (ה') על גיוס השקעה בגובה 167.5 מיליון דולר במסגרת סבב D. ההשקעה הובלה במשותף על ידי אינסייט פרטנרס, סיילספורס ונצ'רס ו- Sapphire Ventures. השתתפו בסבב גם המשקיעים הקיימים של החברה וביניהם ורטקס ונצ'רס.

הסבב נתן ל-OwnBackup שווי של 1.4 מיליארד דולר והכניס אותה למועדון חדי-הקרן המתרחב של תעשיית ההייטק המקומית. כולל הסבב הנוכחי, החברה גייסה כבר 267.5 מיליון דולר. רק השבוע שני סטארט-אפים ישראלים נוספים נכנסו למועדון החברות בעלות השווי של מיליארד דולר. הראשונה הייתה חברת הפינטק מליו והשנייה היא דרייבנטס, שהודיעה על כך רק אתמול.

בדצמבר האחרון נבחרה OwnBackup למקום השביעי ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס. החברה הוקמה על ידי אריאל ברקמן (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואורי ינקילב (VP למכירות גלובליות) הישראלים לצד סם גוטמן, יזם אמריקאי המכהן כמנכ"ל. שני מייסדים אחרים של החברה, ערן כהן ודניאל גרשוני, עזבו אותו בשלבים המוקדמים. מטה החברה נמצא בארה"ב כאשר בארץ פועלת פעילות הפיתוח. נכון לדצמבר, החברה העסיקה 280 עובדים, מתוכם 80 בישראל. החברה לא מסרה מידע על הכנסות אך הערכות שפורסמו הן כי אלו עומדות על כ-50 מיליון דולר בשנה (במונחי ARR)

כספי הגיוס הנוכחי אמורים ללכת להשקעות בהתרחבות גלובלית והרחבת המוצר של OwnBackup. רועי דובר, VP מחקר ופיתוח, מסר כי הכוונה היא להגדיל משמעותית את הפיתוח במשרדי החברה בתל אביב עד סוף השנה הנוכחית.

הסטארט-אפ OwnBackup נולד מתוך מעבדה לשחזור והצלה של מידע מכרטיסי זיכרון, דיסקים קשיחים וקלטות גיבוי, שהקימו ברקמן וכהן. מתוך עסק זה הגיע ברקמן למסקנה שיש צורך בחברה שתיתן שירות מסוג אחר - שחזור מידע שנמחק מתוכנות מקוונות (Saas) הפועלות בענן.

בגלגול הראשון OwnBackup בנתה גיבוי למידע מתוך יישומים כמו פייסבוק ולינקדיאן, אך לאחר כניסתם של ינקילב וגוטמן החברה עברה להתמקד בגיבוי של תוכנת סיילספורס העסקית. הגיבוי האוטומטי של OwnBackup מגן על חברות מאובדן מידע חיוני בסיילספורס כתוצאה מטעויות אנוש או נוזקות שונות. ללקוחות המשתמשים בכלי הגיבוי שלה, החברה מציעה שירותים נוספים כמו אפשרות להעביר חלק מהמידע הפחות רלוונטי לאחסון חיצוני מוזר או ליצור סביבות ניסוי של סיילספורס.

דובר אמר לגלובס כי הגיוס נחגג בחברה במתכונת קורונה, כלומד דרך הסלאק. "כשייגמר הסגר אולי נוכל לעשות משהו. אבל בכל מקרה מבחינתנו להפוך לחד-קרן זה רק עוד נקודת ציון בדרך ויש לנו עוד יעדים אגרסיביים להשיג בשנה הזאת".

לדבריו, פוקוס מרכזי של החברה כעת הוא הגדלת צוותי הפיתוח כדי להתרחב לתחומים ומוצרים חדשים. המטרה היא לגדול מ-50 עובדי פיתוח בארץ היום ל-100 עד סוף השנה. "למעשה קיבלנו יד חופשית מהמנכ"ל לגייס עובדי פיתוח ולצורך זה הגדלנו את המשרד שלנו בתל אביב פי 1.5", אמר דובר.