חלק מהתשלום של ליונל מסי בפריז מורכב ממטבעות קריפטו

הכדורגלן קיבל בחבילת השכר שלו מטבעות קריפטו של פריז סן ז'רמן • המטבע זינק בכ-130% בעקבות ההודעה על הצטרפות מסי, אך ביומיים האחרונים איבד כ-10% ומחירו עומד על כ-42 דולר

ליונל מסי עם מדי הנבחרת של פריז סן ז'רמן / צילום: Associated Press, Francois Mori
ליונל מסי עם מדי הנבחרת של פריז סן ז'רמן / צילום: Associated Press, Francois Mori

חבילת השכר של הכדורגלן ליונל מסי במועדון הכדורגל הצרפתי פריז סן ז'רמן (PSG) מכילה גם מטבעות קריפטו של המועדון.

מסי חתם השבוע על חוזה של שנתיים עם PSG, עם אופציה גם לשנה שלישית. עלות השכר השנתית שלו תעמוד על 41 מיליון דולר עם אפשרות לבונוסים, לצד מענק חתימה בהיקף 30 מיליון דולר. היום הודיע המועדון כי חבילת השכר כוללת גם מטבעות קריפטו של המועדון, "PSG Fan Tokens$". ב"רויטרס" ציינו כי המועדון לא חשף את שיעור הקריפטו בחבילת השכר של מסי, אך מסר כי מדובר ב"כמות גדולה". 

שווי השוק של ה-PSG$ עומד על כ-52 מיליון דולר. המטבע זינק בתוך חמישה ימים ביותר מ-130% בעקבות השמועות על כך שמסי יחתום במועדון, וביום שלישי הגיע למחיר שיא של 60 דולר. מאז המטבע כבר ירד בכ-10% והיום מחירו עומד על 41.7 דולר, לפי CoinMarketCap.

מטרת מטבע ה-PSG$, שהונפק בינואר 2020 בשיתוף פלטפורמת הקריפטו Socios.com, הייתה לייצר קהילת מעריצים חדשה למועדון. מטבעות המעריצים מאפשרים למחזיקים בהם זכות הצבעה בסוגיות קטנות הקשורות למועדון. מועדוני כדורגל נוספים שהנפיקו מטבעות כאלו הם מנצ'סטר סיטי ומילאן.