אושרה תוכנית לבניית מתחם תעסוקה ומגורים באתר מפעל אוטוקרס בטירת הכרמל

שטח התוכנית הוא כ-67 דונמים, והיא כוללת 270 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מגדלים של עד 21 קומות, מבנה בן 18 קומות לדיור מוגן ובו 150 יחידות דיור • בנוסף, התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-155,000 מ"ר שיוקמו במבנים בבני 25 קומות

תוכנית למתחם תעסוקה ומגורים באתר מפעל אוטוקרס בטירת הכרמל / הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע''מ
תוכנית למתחם תעסוקה ומגורים באתר מפעל אוטוקרס בטירת הכרמל / הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע''מ

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה תוכנית לבניית מתחם תעסוקה ומגורים באתר מפעל המכוניות אוטוקרס בטירת הכרמל. התוכנית היא יוזמה של חבת נצבא וממוקמת בחלקה הצפוני של טירת כרמל במתחם הרחובות הרצל, קרן היסוד ומוצקין.

שטח התוכנית הוא כ-67 דונמים, והיא כוללת 270 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מגדלים של עד 21 קומות, מבנה בן 18 קומות לדיור מוגן ובו 150 יחידות דיור. בנוסף, התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-155,000 מ"ר שיוקמו במבנים בבני 25 קומות. 

תוכנית למתחם תעסוקה ומגורים באתר מפעל אוטוקרס בטירת הכרמל / הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע''מ
 תוכנית למתחם תעסוקה ומגורים באתר מפעל אוטוקרס בטירת הכרמל / הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע''מ

במפעל אוטוקרס, שפעל עד שנת 1981 באזור התעשייה של טירת הכרמל ליד חיפה, יוצרו המכוניות סוסיתא, כרמל ורום כרמל, שהתאפיינו בעיצוב ייחודי ובעיקר בכך שהשילדות שלהן יוצרו בארץ, מפיברגלאס. ב־1995 רכשה נצבא את השטח.

חברת נצבא החזקות עוסקת בייזום, פיתוח, רכישה, ניהול והשכרה של נכסי מקרקעין בישראל ובחו"ל. בעלת השליטה בחברה היא חברת יואל שבבעלות אנשי העסקים קובי מימון וחיים צוף. ברשימת הנכסים המניבים של החברה ניתן לציין, בין היתר, את התחנות המרכזיות של ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, נתניה, אשדוד, באר שבע, את קניון הגליל העליון בחצור הגלילית ואת קניון חורב בחיפה, את מלון הנסיכה באילת ואת בית נצבא בתל אביב.

החברה עלתה השבוע לכותרות כשנודע כי היא הגורם המממן במהלך רכישת חניון כיכר אתרים בתל אביב על-ידי איש העסקים ספי צביאלי.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית מציעה היקפי בנייה משמעותיים מאוד באזור המהווה הן את הכניסה הראשית לעיר והן את החיבור בין שכונות העיר לאזור התעסוקה שלה. כמו כן, התוכנית מביאה לידי ביטוי את עקרונות ניצול וייעול השימוש בקרקע לאורך צירי תחבורה ציבורית על-ידי עירוב שימושים, הפחתת תקני חניה וניצול יעיל של תת-הקרקע. התוכנית תישען בעתיד על קו המטרונית המתוכנן בימים אלה ברחובה הראשי של העיר - רחוב הרצל". 

התוכנית נערכה על-ידי משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע"מ.