5 דברים שצריך לדעת לפני שמחליפים מינוס בהלוואה

צריכים לסגור את המינוס? לא בטוח שההלוואה היא הפתרון הנכון עבורכם • לפני שאתם בוחרים לעשות זאת, תבדקו אם וכיצד אתם יכולים לעמוד בהחזר החודשי, מה זה דורש מכם, והאם צפויות הכנסות גדולות בקרוב

לפני שמחליפים מינוס  בהלוואה / אילוסטרציה: גלובס
לפני שמחליפים מינוס בהלוואה / אילוסטרציה: גלובס

חרגתם מהמסגרת? הנה כמה דברים שכדאי לכם לחשוב עליהם לפני שאתם בוחרים לקחת הלוואה שתחליף את המינוס.

1. המחיר

מבחינה כלכלית טהורה, מינוס הוא הלוואה מאוד יקרה. לכן, אם יש לכם מינוס קבוע ברמה שמתקרבת למסגרת, סביר להניח שאתם משלמים עליו ריבית שנתית דו ספרתית. החלפתו בהלוואה לזמן קצוב תוזיל אותו משמעותית.

2. המחיר הוא לא חזות הכל

למרות שמבחינה כלכלית טהורה, תוזילו את עלות האשראי אם תחליטו להחליף את המינוס בהלוואה, הבעיה היא בעיקר פסיכולוגית: פעמים רבות לאחר החלפת המינוס בהלוואה, נכנסים שוב למינוס בגלל צריכה מופרזת. ואז, מתמודדים גם עם החזר ההלוואה שמכביד על התקציב השוטף וגם משלמים ריבית גבוהה למינוס.

3. פעמון אזהרה

אנשים שמגיעים למצב שבו הם צריכים להחליף מינוס בהלוואה, הגיעו למעשה לתחנה הראשונה שמהווה פעמון אזהרה, לפני הסתבכות בחובות שיהיה קשה לצאת מהן. פעמים רבות, אנשים פונים לסיוע עם חובות גבוהים מאוד. כלל האצבע אומר שאם גובה החוב (ללא משכנתא) הוא מעל ההכנסות של משק הבית ב-18 חודשים, יהיה כמעט בלתי אפשרי לצאת מהחובות. כדי לא להגיע לשם, אם המצב הוא שאתם שוקלים להחליף מינוס בהלוואה, זו הנורה האדומה לכך שאתם צורכים באופן לא תואם להכנסות שלכם, ואתם צריכים לבצע שינוי מהותי בתקציב החודשי.

4. הלוואה - לא באופן אוטומטי

השלב שבו מחליפים מינוס בהלוואה הוא שלב לחוץ, המלווה בטלפון מהבנק המבשר על חריגה מהמסגרת, לצד פתרון בדמות ההלוואה. אין ספק שהגיע הזמן לפעול, אבל לפני שאתם לוקחים את ההלוואה, בדקו האם יש אופציות זולות יותר מההלוואה שהבנק מציע. בנוסף, בדקו כיצד תעמדו בהחזר החודשי של ההלוואה באופן שוטף, ואיזה שינויים אתם צריכים לעשות באורח החיים לשם כך.

5. היו ערים לחזרה של חיובים

לעיתים, הלוואה היא לא הפתרון. למשל: אם בחודש-חודשיים הקרובים אתם צפויים לקבל הכנסה בסכום משמעותי. אבל אם אתם קרובים למסגרת ובחרתם שלא לקחת הלוואה, ודאו שחיובים לא יחזרו באופן שיפגע בדירוג האשראי שלכם, ועמדו בקשר עם בעלי החוב ובקשו לדחות אותם.