"לא מסתכלים פה אם יש תואר או לא. מגייסים את מי שבא לך לשתות איתו בירה": ביקור בוויקס

הם מצאו את הנוסחה המנצחת לעבודה בקורונה (כן, יש להם גם מתחם בדיקות), ומצליחים להביא אפילו את ההתנדבויות שלהם למשרד ("עשינו האקתון שבסופו גייסנו צעירים יוצאי אתיופיה"). אבל מזהירים: "כל עובד בחברה מעלה חמישה קילו בשנה הראשונה" • ביקור בוויקס • הברזייה, מדור חדש 

מימין: ליאור ולדמן, עוזי ביטאו, ארז אטיאס. במשרדי וויקס / צילום: איל יצהר
מימין: ליאור ולדמן, עוזי ביטאו, ארז אטיאס. במשרדי וויקס / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

וויקס, חברת ענק המספקת פלטפורמה לבניית אתרים וניהול אונליין

משתתפים בשיחה:

1. ליאור ולדמן, 33, נשואה, גרה בתל אביב, ראש צוות פיתוח בוויקס סטורס. 5.5 שנים בחברה

2. עוזי ביטאו, 31, מאורס, גר בתל אביב, מפתח פרונט אנד. 6 שנים בחברה

3. ארז אטיאס. 35, גרוש + 1, גר בתל אביב, מעצב מרקטינג. 7 שנים בחברה

מה מיוחד במטבחון: 

מכונת קפה, עוגיות, קורנפלקס, מיץ פטל, פירות וירקות טריים, מגוון אגוזים, קערת אבוקדו בעונה. ארז: "כל עובד בחברה מעלה חמישה קילו בשנה הראשונה".

על מה מדברים: 

מאיפה הגעתם? ליאור עבדה לפני כן בחברת משחקים, ונקלטה בוויקס במסלול ג'וניורים. היום היא כבר ראש צוות. ארז הגיע מתחום הפרסום. עוזי נחשף לחברה כשבנה אתר בוויקס עבור לקוח בתפקידו הקודם בחברת הייטק: "הפלטפורמה נראתה לי ממש מגניבה, העברתי קורות חיים דרך חבר והתקבלתי".

מה מיוחד פה? "הנשיא שלנו אמר פעם שהוא מגייס אנשים שבא לו לשתות איתם בירה", מספר ארז, "וזה ממש ככה. בסטודיו שלנו יש מעצבי אופנה, אדריכלים, מעצבי מוצר. זה יוצר מגוון ייחודי. בעבר הייתי ארטדירקטור במשרדי פרסום, אבל רק בוויקס עשיתי את הקריאייטיב שרציתי לעשות כשהייתי פרסומאי, למשל פרסומות לסופרבול לקונג פו פנדה עם דרים וורקס. זה מטורף! יש כאן עידוד אמיתי של יוזמות שבאות מלמטה".
"כל דבר שאנחנו עושים נוגע למיליוני משתמשים בעולם", אומרת ליאור. "מבחינת קבלה לעבודה לא מסתכלים פה על איזה תואר יש לך או אין לך, אלא רק על האיכויות שלך כאדם ועל היכולות המקצועיות שלך".

קורונה: החברה יצרה איים ירוקים של עובדים, כלומר לא יותר משלושה בחדר. עבודה מהבית מתקבלת בברכה ועובדים שאינם מחוסנים עוברים בדיקות קורונה מהירות במתחמים ייעודיים שהוקמו סמוך לכל משרד. ליאור: "אני מגיעה שלוש פעמים בשבוע למשרד. כרגע אני יותר מנהלת אז יש לי יותר שיחות, אבל גם המנהלים מאוד מחוברים לפרויקטים ולקוד. יש לי חברה מאוקראינה בצוות שלי אז תמיד יהיה זום אחד לפחות". ארז: "לי יש נוסחה מנצחת - אני חצי יום בפגישות, חצי מעצב. חצי שבוע מהבית וחצי שבוע במשרד. המשרדים פרוסים בכל תל אביב, אני עובד מהמשרד בגן העיר אבל אוהב שקוראים לי לפגישות במשרדים אחרים". עוזי: "אני עובד מהנמל, היברידי, גם בית וגם משרד. פגישות זה נורא דינמי. אני תמיד עובד מהנמל".

פינוקים שווים במיוחד: בחלק מהמשרדים מוגשות ארוחות בוקר על הגג, ובנמל תל אביב יש בית קפה, מספרה, חייט, קוסמטיקאית, סנדלר ומסאז'יסט. במשרדים החדשים בגלילות יהיו אפילו גני משחקים.

במשרדי וויקס / צילום: איל יצהר
 במשרדי וויקס / צילום: איל יצהר

הפרויקט הכי מעניין שעבדתם עליו: עוזי, המתנדב בטק קריירה, עמותה שקמה כדי להקנות לצעירים יוצאי אתיופיה כרטיס כניסה לעולם ההייטק, הצליח להכניס לזה גם את וויקס: "אחרי ששלחתי כמה פעמים תמונות שלי מהפעילות, ראש הצוות התעניין, הצטרף ליום תרגול ונוצר קליק מדהים. עשינו האקתון של 48 שעות במטרה לסנן מועמדים וכבר לא מעט צעירים השתלבו כאן".

ליאור מספרת שכל התחום שלה התפתח משמעותית מאז שהיא בחברה: "כשהגעתי הפלטפורמה הייתה מאוד בסיסית, היום יש ניהול קופונים, התממשקות עם חברות של ניהול הזמנות ומשלוחים כמו השת"פ החדש שלנו עם וולט וביט. פתחנו המון אפשרויות למפתחים חיצוניים להשתמש בפלטפורמה. זו גאווה עצומה".

איך אתם מסבירים לסבתא מה אתם עושים פה? ארז: "אני אומר פשוט שאני עובד בהייטק כדי שתהיה מרוצה". עוזי: "אני מסביר לה שאני עוזר לאנשים שמוכרים דרך האתר שלהם". ליאור: "לאבא שלי יש עסק, האתר שלו בוויקס, ואני ואח שלי נותנים לו תמיכה טכנית. אז הוא מבין".