בהובלת שר המשפטים: חובת הדיווח על שכר דירה בדרך החוצה מחוק ההסדרים

גדעון סער דורש להוריד מחוק הסדרים סעיף שמחייב משכירי דירות בפחות מ-5,070 שקל לחודש, לדווח על ההכנסות האלו • משרד האוצר מתנגד לכך

שר המשפטים גדעון סער / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
שר המשפטים גדעון סער / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"

שר המשפטים גדעון סער דורש להוריד את הסעיף בחוק ההסדרים שמחייב את משכירי הדירות שאינם חייבים במס לדווח על ההכנסות שהם מקבלים מדמי השכירות. מדובר במשכירים לדירות ששכרן החודשי קטן מ-5,070 שקל ולכן אינם חייבים במס.

סער אמר בדיון פנימי כי אם אין חובה לתשלום מס, אז אין צורך גם בדיווח. עם זאת, באוצר מנסים להתעקש להשאיר את הסעיף והדיון הסופי יתקיים ביום חמישי בוועדת השרים העוסקת בחוק ההסדרים. בסביבת סער מדגישים כי אין פגיעה בתקציב או בהכנסות המדינה שכן אין מדובר בביטול חובת תשלום המס.

באוצר אומרים מנגד כי חובת הדיווח אמורה הייתה לדחוף את מי שמעלימים הכנסות או נמנעים מדיווח ותשלום, אף שהם מקבלים שכר חודשי גדול מהמינימום של 5,070 שקל, לשלם את המס כראוי. עוד טענה של האוצר היא כי חובת הדיווח הייתה שופכת אור של שוק השכירות בישראל, המתנהל ברובו ללא דיווח ומידע המגיע למדינה. עם זאת, באוצר לא מתעקשים על חובת דיווח כללית שמומלצת כבר שנים כדי להוציא לאור את הכספים ה"שחורים" והכלכלה השחורה שהיקפה נאמד בעשרות מיליארדים שקלים בשנה.