בנט: אם הציבור ימשיך להתחסן בהמוניו, לא יהיה סגר בחגים

רה"מ נפתלי בנט בישיבת הממשלה היום: "הציבור הפגיע ביותר באופן פרדוקסלי כרגע הם אלה שעשו שני חיסונים ועדיין לא את השלישי, מכיוון שהם מסתובבים בתחושה כאילו הם מוגנים כי עשו את שני החיסונים, והם לא מבינים שהחיסון השני דעך אל מול הדלתא"

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (א') בפתח ישיבת הממשלה כי "אם הציבור ימשיך להתחסן בהמוניו, אם נמשיך לעטות מסכות כראוי, אם נמשיך להתנהל באחריות, אנחנו נחגוג את החגים עם המשפחה, באופן חופשי. כבר 1.4 מיליון ישראליים התחסנו בחיסון השלישי המשלים.

"אני חושב שהרוב לא מבינים עדיין - הציבור הפגיע ביותר באופן פרדוקסלי כרגע הם אלה שעשו שני חיסונים ועדיין לא את השלישי. מכיוון שהם מסתובבים בתחושה כאילו הם מוגנים כי עשו את שני החיסונים, הם לא מבינים שהחיסון השני דעך אל מול הדלתא, ושחייבים להתחסן מהר בחיסון השלישי. מי שלא התחסן בכלל הוא מודע לזה כבר שנה וחצי וכנראה שהוא יושב בחדר סגור, אבל נקודת התורפה כרגע, לראשונה, היא בגילאי הביניים, ואנחנו רואים שם את העלייה". 

בנט אמר כי הכוונה היא לפתוח את שנת הלימודים כרגיל, ובמסגרת ההיערכות, ביממה שלפני פתיחת שנת הלימודים, כל הורה לתלמיד בישראל יקבל הביתה ערכת בדיקת קורונה עצמית, יבדוק את הילד או הילדה וימלא פתק שהוא מאשר שהילד והילדה יצאו שליליים לקורונה. 

"אנחנו נמצאים בנקודה קריטית ביחס לאיראן" 

בסוגיות המדיניות אמר בנט כי פגישתו עם נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, ביום חמישי נערכת בתזמון חשוב מאוד, "מכיוון שאנחנו נמצאים בנקודה קריטית ביחס לאיראן. איראן מתקדמת בהעשרת אורניום במהירות וכבר קיצרה משמעותית את פרק הזמן הדרוש לה כדי לצבור את החומר הנדרש לפצצה גרעינית אחת. ירשנו מצב לא פשוט, איראן מתנהגת בצורה בריונית ואגרסיבית בכל רחבי האזור. אני אומר לנשיא ביידן שזה הזמן לבלום את האיראנים, לעצור את הדבר הזה, לא לתת להם חבל הצלה בדמות כניסה מחדש להסכם גרעין שכבר פג תוקפו". כלומר, בנט חוזר לעמדה הישראלית של התנגדות מהותית להסכם הגרעין כפי שעשה ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו.

בנט הוסיף כי יציג לביידן תוכנית סדורה לבלימת האיראנים, גם בממד הגרעיני וגם בממד התוקפנות האזורית.

ראש הממשלה האשים את נתניהו במשבר עם ירדן שהביא לאיבוד מובלעות נהריים וצופר: "אנחנו במגמה מאוד חיובית, גם עם ירדן, אחרי שנים שהיינו במצב משברי מול ירדן. אגב סתם, בלי שום סיבה. מילא להיות במשבר כי נלחמת על אינטרס לאומי, אבל לא הייתה שום הצדקה למשבר הזה. להפך, זה פגע באינטרס הלאומי. בגלל המשבר המיותר הזה איבדנו את נהריים ואת צופר.

"אנחנו עכשיו משקמים במהלך מאוד מהיר יחד עם ידידי, שר החוץ, והשרים האחרים בממשלה, את היחסים עם כל האזור, כדי שביחד נבנה קואליציה לבלימת האיסלם הקיצוני והאיראני. יש עוד הרבה נושאים שאנחנו נוכל לשתף בהם פעולה". 

"חולצים עולמיים בחיסון השלישי" 

הדמיון לנתניהו עולה גם בפיסקה הבאה של דברי ראש הממשלה בנט: "אני רוצה לספר לכם: בכל שיחה עם מנהיגי העולם, ואני מקיים בממוצע 3-4 שיחות כאלה בשבוע, כשעולה נושא הקורונה - הם נדרכים, והשיחה גולשת לחצי שעה נוספת, כי זה הנושא שמעסיק אותם, והם באמת רוצים ללמוד מאיתנו, ואנחנו כמובן משתפים פעולה בעניין הזה.

"לישראל יש היום יתרון מאוד גדול, בגלל שאנחנו חלוצים עולמיים בשימוש בחיסון השלישי. יש לנו הבנה יותר טובה על קצב הדעיכה, מתי צריך לעשות, מה צריך לעשות ובאילו גילאים. העצה שלי לכל מנהיגי העולם כרגע, ואני אומר להם את זה דוך: צאו מיד לחיסון השלישי, אל תחכו. תנו חמישה חודשים מהחיסון השני - אחרת אתם באשליית שווא של מוגנות. אנחנו נמשיך בזה". 

בנט סיים בברכה לשרת התחבורה מרב מיכאלי ובם זוגה ליאור שליין על הולדת בנם אורי בהליך פונדקאות בארצות-הברית: "בשם שרי הממשלה כולה, אני רוצה לאחל מכאן למרב וחליאור מזל טוב גדול. שתגדלו אותו יחד למצוות, לחופה ולמעשים טובים". הברכה התקבלה בצחוק ובמחיאות כפיים בקרב השרים.