אופיס דיפו | בלעדי

מכירת אופיס דיפו: האם כמעט מחצית מהתמורה לרני צים תקוזז עם חובות הרשת?

לרשת הציוד המשרדי, שעבורה מבקש הבעלים צים 80-90 מיליון שקל, יש חובות בהיקף של כ-40 מיליון שקל

אופיס דיפו / צילום: תמר מצפי
אופיס דיפו / צילום: תמר מצפי

לרשת אופיס דיפו, שהשבוע נחשף כי היא מוצעת למכירה, חובות של קרוב ל-40 מיליון שקל, אשר צפויים להיות מקוזזים מתמורת מכירתה - כך נודע לגלובס. כפי שנחשף השבוע, בעלי הרשת, רני צים, שרכש את אופיס דיפו באמצע העשור הקודם, העמיד אותה למכירה תמורת 80-90 מיליון שקל (שווי פעילות) - כך שקיזוז החוב עשוי להגיע לכמעט מחצית התמורה שיקבל צים. 

צים החליט לממש את החזקותיו באופיס דיפו משיקולים של מיקוד עסקי, ורצונו למקד את תשומת הלב הניהולית בהשבחת החזקותיו בחברת הנדל"ן הציבורית שבשליטתו (רני צים מרכזי קניות) ובפעילות הפיננסים שרכש לאחרונה מידי אלטשולר שחם - ניהול קרנות נאמנות ותיקי השקעות של בית ההשקעות פסגות. את מהלך המכירה מרכזת פירמת ראיית החשבון EY ישראל. 

רני צים / צילום: מאיר אדרי
 רני צים / צילום: מאיר אדרי

רווחיות נמוכה אך יציבה

אופיס דיפו, המוכרת ציוד משרדי, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, היא ככל הידוע רשת יציבה בעלת רווחיות נמוכה, שמחזור המכירות השנתי שלה עומד על 150-200 מיליון שקל בשנה. הרשת המעסיקה כ-350 עובדים, מפעילה41 סניפים ולה שותפות שווה עם חברת אלקטרה מוצרי צריכה (50% כל צד) בחנות הדיוטי פרי לחשמל וציוד משרדי, וכן באחת מחנויות הדגל של הרשת בקניון הקרח באילת. הרשת מנוהלת בידי מנשה זילכה, לשעבר מנכ"ל רשת קרביץ. 

כבר הייתה על סף קריסה

בעבר סבלה הרשת מהפסדים כבדים, הבעלות בה החליפה ידיים מספר פעמים והיא עמדה לא פעם בפני קריסה. ביולי 2014 נכנס רני צים כשותף עם 50% ברשת, שהייתה בבעלות רונן לוי, ופחות משנה לאחר מכן רכש את חלקו של לוי תמורת סכום שעמד ככל הידוע על כ-20 מיליון שקל (והתווסף ל-10 מיליון שקל שהשקיע צים בתוך החברה).

מאז הוביל צים תהליך של ארגון מחדש והשבחה, שכלל צמצום שטחים בחלק ניכר מהסניפים, סגירת סניפים מפסידים, מיתוג מחדש באמצעות נראות הסניפים והתמקדות בתמהיל מוצרים רווחיים יותר (סלולר, טאבלטים, מחשבים ניידים, גאדג'טים ועוד).