דואר ישראל בהפסד למרות גידול של 17% בהכנסות ברבעון ל-398 מיליון שקל

החברה הגדילה את הכנסותיה כתוצאה מהחזרת פעילות הסחר שהואטה בשל הקורונה, והיא צמחה בהכנסות ב-17% מול רבעון מקביל שהסתכם בכ-398 מיליון שקל, אך עדיין רושמת הפסד תפעולי גבוה של 69.4 מיליון שקל לפני הפרשות לפרישת עובדים • היו"ר חזי צאיג: השירות האוניברסלי מייצר הפסד שנתי של 150 מיליון שקל בשנה

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל / צילום: איל יצהר
חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל / צילום: איל יצהר

חברת דואר ישראל במגמת התאוששות למרות שהיא מסיימת את הרבעון השני בהפסד. החברה הגדילה את הכנסותיה כתוצאה מהחזרת פעילות הסחר שהואטה בשל הקורונה, והיא צמחה בהכנסות ב-17% מול רבעון מקביל שהסתכם בכ-398 מיליון שקל, מול 339 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, אך עדיין היא רושמת הפסד תפעולי גבוה של 69.4 מיליון שקל לפני הפרשות לפרישת עובדים.

בניגוד לשיפור בהכנסות ההפסד ברבעון גדל ב-14% ל-67 מיליון שקל, לעומת 58 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני הפרשות) ברבעון השני היה שלילי ועמד על 29 מיליון שקל, לעומת EBITDA שלילי בסך כ-24 מיליון שקל (כ5.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מדווחת שבחציון הראשון של 2021 חלה התאוששות בהזמנות מחו"ל, עם גידול של 32% בהזמנות מול חציון מקביל אשתקד, כאשר מינואר-יוני 2021 הוזמנו 25.2 מיליון חבילות, מול כ-19.1 מיליון בחציון מקביל אשתקד. משקל החבילות צמח ב-55% מול חציון מקביל, ועמד על יותר מ-9,000 טון, מול 5,800 טון בחציון ראשון בשנה קודמת.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מסר: "אחד האתגרים העצומים שעומדים בפנינו, הוא השירות האוניברסלי המחייב מתן שירות בפריסה ארצית במאות סניפים שרבים מהם אינם כלכליים, וחלוקת דואר ומכתבים יומיומית בכל הארץ. מדובר בשירות שאינו כלכלי ומחייב סבסוד של המדינה, שאינו ניתן כיום לדואר, כפי שמקבלות חברות דואר אחרות בעולם וכן גופי תשתיות בישראל.

"השירות האוניברסלי כרוך בהוצאה אדירה ופוגע לאורך שנים ברווחיות הדואר ומייצר הפסד של כ-150 מיליון שקל מדי שנה, כאשר לולא חובת השירות האוניברסלי היה הדואר חוזר בחציון הראשון של השנה לרווח, למרות אתגרי הקורונה".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "שנת 2021 היא שנה בסימן שיפור השירות בדואר ישראל, ולמרות אתגרי הקורונה והפגיעה העסקית, החברה המשיכה להתייעל, צמצמה את ההפסדים בחציון והמשיכה לפתח תשתיות לצורך צמיחה עתידית בתחומי הסחר והבנקאות. מהלך חובת זימון תור מראש שהחל בינואר השנה הוריד משמעותית את זמני ההמתנה בסניפים ואיפשר לנו להיערך נכון יותר להגעת הלקוחות ולווסת עומסים".