"החוקים כל הזמן השתנו, אמרו לנו: 'קחו חזרה ותתקנו, תורידו קומות ודירות'"

שני בניינים עם 23 דירות באוסישקין 37 ו-39 בנתניה יהפכו לבניין אחד עם 68 דירות: "הבעיה העיקרית הייתה מול הרשויות. כל רשות קובעת לעצמה את החוקים, והם משתנים אחרי שמגישים את התוכניות. אומרים לנו: 'קחו חזרה ותתקנו, תורידו קומות ודירות"

התחדשות עירונית רחוב אוסישקין 39+37, נתניה / הדמיה: ארתור יוספוביץ
התחדשות עירונית רחוב אוסישקין 39+37, נתניה / הדמיה: ארתור יוספוביץ

סיפור הפרויקט:

בשנים האחרונות קיבלו הדיירים בבניינים ברחוב אוסישקין 37 ו-39 התראות ודרישה מעיריית נתניה לחיזוק קונסטרוקטיבי של הבניינים. היזם דני מרקוביץ מספר כי "הדיירים התארגנו צ’יק צ’ק, וכל שאר הזמן הלך על הבירוקרטיה".

שלמה צוקרמן, בעל דירה באחד הבניינים, מחזק את דברי היזם: "הבעיה העיקרית הייתה מול הרשויות. יש סחבת. כל הזמן אמרו לנו, 'תלך תבוא', ובאמצע משנים את החוקים. בהתחלה היו הקלות כחלון ושבס, אחר כך סגן היועץ המשפטי אמר שאי אפשר את שניהם, ובעיקר יש סחבת ברשויות. הסחבת העיקרית הייתה פרוצדורלית וועדות ולאשר דברים לוקח המון זמן. זה לא רק אצלנו בנתניה אלא באופן כללי בענף הבנייה. כל רשות קובעת לעצמה את החוקים, והם משתנים אחרי שמגישים את התוכניות. אומרים לנו: 'קחו חזרה ותתקנו, תורידו קומות ודירות'.

"היזמים עשו הכול כדי לקדם את הפרויקט, ואני מקווה שבעוד חודש נצא לדרך.
"כדי לקבוע את המפתח לגבי השכירות שהיזם ישלם, הלכנו לשאול שלושה משרדי תיווך, וכל אחד מהם העריך כמה תעלה דירה ללא מעלית וללא חניה באזור הזה, בבניין ישן. זו עסקה טובה לצאת מהבית לשנתיים-שנתיים וחצי בשביל דירה שתעלה בערך מיליון שקל יותר. זה יהיה בית חדש, עם ממ"ד, שתי מעליות, מיזוג מרכזי וחניה וכל מה שצריך".

התחדשות עירונית רחוב אוסישקין 39+37, נתניה. הדמיה: ארתור יוספוביץ / צילום: איל יצהר
 התחדשות עירונית רחוב אוסישקין 39+37, נתניה. הדמיה: ארתור יוספוביץ / צילום: איל יצהר

התמורה ליזם:

45 דירות בנות 3, 4, 5 חדרים בתוספת מרפסות. מהקומות העליונות של הבניין יהיה נוף לים.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בבניין חדש, עם חדר כושר, חדר דיירים וחניה תת-קרקעית. היזם יישא בעלויות שכר דירה לתקופת הפינוי, וגן בעלות ההובלות.

לו"ז:

עבדו על הפרויקט במשך שש שנים וחצי. היתר בנייה התקבל לפני חודש, נחתם הסכם ליווי בנקאי עם בנק הפועלים, והבעלים קיבלו הודעת פינוי. תחילת הבנייה צפויה באוקטובר הקרוב, והאכלוס צפוי באפריל 2024.

המצב הקיים: שני בניינים ובהם 23 דירות סך הכול

המצב החדש: בניין אחד עם 68 דירות, מעל שלוש קומות של מרתפי חניה.

ב"כ היזם- עוה"ד שלמה רוזנווסר ואיתן הס ממשרד ש. רוזנווסר ושות'

ב"כ הדיירים- עוה"ד תומר המר ממשרד ברייטהולץ המר ושות'