קבינט הקורונה צפוי להרחיב הערב את השימוש בתו הירוק

הקבינט צפוי להחיל את הדרישה להציג תו ירוק גם על עובדי מערכת החינוך, עובדים במערכת הבריאות, עובדים בענף ההסעדה ועובדים המעניקים שירות לקוחות • הקבינט צפוי לאשר גם מתווה מצומצם לקיום סליחות בכותל המערבי לפני ראש השנה

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

לאחר חודשי הקיץ שבהם כמעט ולא הוגבלו אירועי ענק, לקראת ישיבת קבינט הקורונה הערב, אישר הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט את הרחבת החלת הדרישה לתו ירוק וכן מתווה מצומצם לקיום סליחות בכותל המערבי לפני ראש השנה. על פי המתווה שצפוי לקבל את אישור קבינט הקורונה הערב, מעתה יידרשו גם עובדי מערכת החינוך לתו ירוק - כמו מורים בבתי הספר, גננות וכן מרצים ומתרגלים במוסדות להשכלה גבוהה.

עוד יידרשו מעתה להציג תו ירוק גם עובדים במערכת הבריאות, מלצרים ועובדים בענף ההסעדה, מוכרים בקניונים וכן כל עובד במקום שבו עד עתה רק הלקוח נדרש להציג את התו. כמו כן, הנחה רה"מ לבחון את החלת מתווה התו ירוק גם על ענפים נוספים של המשק.

בתוך כך, אמרה היום בדיון בכנסת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי "עובדי ההוראה לא יבדקו את התו הירוק של ההורים והתלמידים. אני אומרת את זה בצורה חד משמעית. זה לא תפקידנו לבדוק את התו הירוק, שהרשויות ימנו מישהו שצריך לבדוק את התווים הירוקים. אסור להכניס את צוותי ההוראה למצבים ולחיכוכים שהם לא בריאים לנו עם ההורים".

לפי מתווה הסליחות בכותל, שאישר בנט, יוכלו להשתתף בתפילה עד 8,000 איש שיחולקו לקפסולות בכותל, תיאכף חובת עטיית מסכה וכן יינקטו פעולות אכיפה ושמירה על הסדר וההנחיות.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"לית משרד התחבורה, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, ממונה הקורונה, ממונה המעברים היבשתיים, ראש אגף התקציבים באוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל וגורמי מקצוע נוספים. בערב יובאו הן התו הירוק והן המתווה להגבלת המתפללים בכותל לאישור שרי קבינט הקורונה.