קבינט הקורונה אישר מתווה לסליחות בכותל ושינויים בפתיחת הלימודים

בין השינויים שהוחלט עליהם בישיבת ועדת השרים לענייני קורונה: הרחבת התו הירוק כך שיחול גם על עובדי מערכת הבריאות ומערכת החינוך, הגבלת התפילות בכותל המערבי ולימודים מקוונים בכיתות בהן פחות מ-70% מהתלמידים קיבלו את מנת החיסון הראשונה

בית ספר / צילום: Shutterstock
בית ספר / צילום: Shutterstock

אחרי שעות ארוכות של דיונים, ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה תמה. במהלך הישיבה אושר מתווה אירועי הסליחות בכותל המערבי, התו הירוק הורחב והמתווה לפתיחת שנת הלימודים עודכן.

מתווה התו הירוק יחול גם על עובדי מערכת הבריאות, עובדי מערכת החינוך ועובדי מוסדות רווחה. כמו כן, המתווה יחול גם על עובדי כלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת תעודת מתחסן\מחלים או בדיקה שלילית. במקביל, תיבחן החלת התו הירוק על ענפים נוספים במשק.

התפילות בכותל המערבי יוגבלו לעד 8,000 מתפללים, שיחולקו ל-18 קפסולות ברחבת הכותל. תחול חובת עטיית מסכות ברחבה, וסדרנים יאכפו אותה. הקרן למורשת הכותל תוציא פסק הלכה המאפשר השתתפות בסליחות באמצעות צפייה במסך, ויבוצעו פעולות הסברה הכוללות המלצה להגעת מחוסנים ומחלימים בלבד. משטרת ישראל תנתב את ההמון שיגיע לעיר העתיקה.

לגבי פתיחת שנת הלימודים, הוחלט כי בערים אדומות בכיתות ח-יב שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יהיה נמוך מ-70% - ילמדו באופן מקוון. החל מיום ה׳, ה-30 בספטמבר 2021, היקף ההתחסנות למתווה זה ימדד ביחס לשתי מנות חיסון.

במהלך חודש ספטמבר, תלמידי הכיתות שילמדו באופן מקוון יעוּדדו להתחסן בבתי הספר כדי להעביר את הכיתה ללמידה פרונטלית.

הפרופסור נחמן אש מנכ"ל משרד הבריאות התנגד למתווה הזה. הוא ציין כי מי שקיבל את החיסון הראשון לא מוגן. "אנחנו מבינים את ערך עידוד ההתחסנות אבל זה חסר ערך בריאותי" אמר אש.

בתוך כך, אמרה אתמול בדיון בכנסת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי "עובדי ההוראה לא יבדקו את התו הירוק של ההורים והתלמידים. אני אומרת את זה בצורה חד משמעית. זה לא תפקידנו לבדוק את התו הירוק, שהרשויות ימנו מישהו שצריך לבדוק את התווים הירוקים. אסור להכניס את צוותי ההוראה למצבים ולחיכוכים שהם לא בריאים לנו עם ההורים".

כמו כן הוחלט על הרחבת מתווה "התו הירוק", כך שיוחל גם על עובדי מערכת הבריאות, עובדי מערכת החינוך ועובדי מוסדות רווחה. כמו כן, יוחל המתווה גם על עובדי כלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת התו.

בנוסף, תיבחן החלת מתווה "התו הירוק" על ענפים נוספים במשק.

השרה מירב כהן אמרה כי ההחלטה לפתור מבידוד את השבים המחוסנים היא מסוכנת שכן לדבריה הגל הבא יגיע מנתב"ג.

בעניין בעיית החיסונים במגזר הערבי אמרה השרה כי אין בעיית אידאולוגיה נגד חיסונים, אלא בעיה של מודעות שאפשר לפתור בהסברה נכונה.

הפרופסור שרון אלרועי פרייס הסכימה עם השרה כהן ואמרה כי הבעיה היא לא המדינות, לפחות ברוב העולם, אלא המחוסנים שאינם מוגנים. היא דחתה את דבריו של שר החוץ לפיד שאמר כי בתיאטרון הבעיה פחותה וצריך לטפל יותר באירועים כמו חתונות.
"בוודאי שנדבקו אנשים בתאטרון. גם בגל הנוכחי".