אירלנד קונסת את וואטסאפ ב-266 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות המשתמשים

הרגולטור האירי קבע כי נמצאו הפרות בדרך שבה וואטסאפ עיבדה נתוני משתמשים ובשיתוף המידע עם חברות אחרות בקבוצת פייסבוק • גובה הקנס גדל לאחר התערבות המועצה האירופית להגנה על מידע

וואטסאפ / צילום: Shutterstock
וואטסאפ / צילום: Shutterstock

וואטסאפ, חברת בת של פייסבוק, נקנסה ב-266 מיליון דולר (225 מיליון אירו) על כך שלא הייתה שקופה לגבי האופן שבו היא מטפלת במידע אישי. הממונה על הגנת המידע באירלנד (ה-DPC) מסר כי נמצאו הפרות בדרך שבה וואטסאפ הסבירה כיצד היא מעבדת את נתוני המשתמשים וגם בדרך שבה היא משתפת מידע עם חברות אחרות של פייסבוק.

הממונה על הגנת המידע באירלנד (ה-DPC), הרגולטור המוביל להגנת מידע באיחוד האירופי, אמר שהקנס מתייחס לכך שב-2018 התגלה כי תקנות השקיפות מול משתמשים של וואטסאפ לא תואמות את אלו של האיחוד האירופי. הרשות האירית מסרה שהיא תורה לוואטסאפ לנקוט צעדים מתקנים כדי לעמוד בתנאים של עיבוד הנתונים אצלה - כולל הבהרה כיצד משתמשים יכולים להגיש תלונה בפני הרשת המפקחת.

רגולטורים אירופיים ביקרו בעבר את ה-DPC על כך שלוקח להם זמן רב מדי להגיע להחלטות שקשורות לענקיות הטכנולוגיה ועל כך שלא הטילו מספיק קנסות בגין ההפרות, וגם במקרה הנוכחי הם לא היו מרוצים מהמסקנות הראשוניות של הרגולטור האירי. 8 רגולטורים ממדינות באיחוד האירופי הפעילו מנגנון ליישוב סכסוכים לאחר שלא היו מרוצים מההחלטה הזמנית של ה-DPC לגבי חקירת וואטסאפ, שהתחילה בדצמבר 2018. ביולי השנה, המועצה האירופית להגנה על מידע דרשה מה-DPC להעריך מחדש את ההחלטה ולהגדיל את הקנס. בעקבות זאת, הרגולטור האירי ביצע הערכה מחודשת והטיל כאמור קנס של 225 מיליון אירו על וואטסאפ. על פי חוק ה-GDPR, לרשויות יש סמכויות לקנוס את החברות עד 4% ממכירותיהן השנתיות.

ווטאסאפ מסרה בתגובה: "אנו חולקים על ההחלטה היום בנוגע לשקיפות שסיפקנו למשתמשים בשנת 2019, והעונשים אינם מידתיים לחלוטין. נערער על ההחלטה הזו".

הקנס מגיע שבועות לאחר שאמזון ספגה קנס של 746 מיליון אירו בלוקסמבורג, שם ממוקם הסניף האירופי שלה, על עיבוד נתונים אישיים בניגוד לתקנות ה-GDPR.