אחרי פורטוגל: גם שבדיה תאסור כניסת תיירים ישראלים בגלל תחלואת הקורונה

הממשלה השבדית תאסור על כניסת תיירים מארה"ב, מישראל ומעוד ארבע מדינות; שר הפנים רמז כי בעתיד המדינה תשקול להחריג תיירים מחוסנים, אולם אמר כי הוא חושב בעיקר על ארה"ב ובריטניה

שטוקהולם. התיירים הישראלים נשארים בחוץ / צילום: Shutterstock, Oleksiy Mark
שטוקהולם. התיירים הישראלים נשארים בחוץ / צילום: Shutterstock, Oleksiy Mark

שבדיה הודיעה היום (ה') כי תאסור על ישראלים ואזרחי מדינות נוספות, ביניהן ארה"ב, להיכנס לשטחה למטרות תיירות, בגלל התפרצויות הקורונה המשמעותיות בהן. בכך הופכת המדינה הסקנדינבית לשנייה האוסרת כניסת ישראלים למטרות תיירות, אחרי שפורטוגל פירסמה הודעה בנושא אתמול. שבדיה הודיעה כי היא מוציאה מדינות אלו מרשימת המדינות הבטוחות מחוץ לאיחוד האירופי שמהן התאפשרה עד כניסה, אך כי "תשקול בעתיד" לאפשר כניסה למחוסנים. כניסה לצרכים דחופים והומינטריים תורשה על בסיס בקשות.

המועצה האירופית הודיעה ביום שני כי ישראל, ארה"ב, לבנון, קוסובו, צפון מקדוניה ומונטנגרו מוסרות בזאת מהרשימה המצומצת של "מדינות בטוחות" מבחינת תחלואת קורונה, בשל שיעורי התחלואה בהן. שיעור מקרי הקורונה החדשים בישראל גבוה פי שמונה מזה שנרשם באיחוד האירופי, למשל. מאז, חלק מהמדינות - כמו גרמניה ואיטליה - החליטו להמשיך ולאפשר כניסת ישראלים מחוסנים למטרות תיירות ולדרוש בידוד מתיירים ישראלים בלתי מחוסנים - אולם פורטוגל הלכה בדרך שונה ואסרה על כניסת ישראלים. המדינה האיברית החריגה את ארה"ב מכך, ומשרד החוץ הישראלי מנסה להחריג גם את ישראל.

כעת, כאמור, הודיעה גם שבדיה כי היא מאמצת את המלצות מועצת אירופה ומסירה את המדינות הללו מרשימת המדינות שהכניסה מהן מותרת ללא הגבלה. נכון להיום, שבדיה אינה מבחינה בין כניסה של תיירים מחוסנים ולא מחוסנים, אך בהודעת הממשלה נרמז כי הדבר אולי יעשה בעתיד הקרוב.

"יש כמה מדינות שאתן יש לשבדיה יחסים קרובים" אמר שר הפנים השבדי בהודעה על החזרת איסורי הכניסה, "הממשלה השבדית תבדוק כעת את האפשרות להחריג תושבים מחוסנים באופן מלא ממדינות אלה מההגבלות". השר אמר כי הוא מדבר בעיקר על בריטניה וארה"ב. הוא לא מסר מתי החרגות כאלה יאושרו, אם בכלל.