SPAC ישראלי נוסף בדרך לוול סטריט: גשר צפויה לגייס 100 מיליון דולר

החברה, שיושבת בת"א ורשומה באיי קיימן, כותבת בתשקיף כי היא עשויה לחפש יעד לרכישה בכל עסק או תעשייה, אך מתכננת להתמקד בעסקים הממוקמים בישראל

השקעות ספאק / צילום: Shutterstock
השקעות ספאק / צילום: Shutterstock

למרות הירידה בהנפקות של חברות SPAC בוול סטריט בחודשים האחרונים, ההנפקות נמשכות, ובסוף השבוע הוגש תשקיף של חברת SPAC חדשה מישראל. החברה, Gesher I Acquisition Corp, הגישה תשקיף לגיוס של 100 מיליון דולר ומתכננת לחפש חברה לרכישה בשוק הישראלי.

חברות SPAC הן חברות שמוקמות ללא פעילות ומגייסות כסף מהציבור במטרה למצוא חברה לרכישה תוך פרק זמן מוגבל, או שיידרשו להחזיר את הכסף למשקיעים. בין אמצע 2020 לתחילת 2021 בוצעו מאות הנפקות של חברות SPAC, אך מאז נרשמה התקררות בשוק. החברות שגייסו כסף חיפשו ומחפשות חברות יעד לרכישה, וחלקן הודיעו על מיזוגים עם חברות טכנולוגיה ישראליות, בשווי מצטבר של למעלה מ-40 מיליארד דולר.

חלק מהמיזוגים כבר הושלמו (ורוב המניות ירדו מאז השלמת המיזוג), וחלקם עדיין בתהליך. במקביל, בוצעו עד כה מספר הנפקות של חברות SPAC מישראל, שהודיעו מראש על כוונתן להתמקד בשוק המקומי למציאת יעד לרכישה. בין היתר מדובר בשלוש חברות SPAC של קרן הגידור ION בהובלת יונתן קולבר וגלעד שני (שתיים מהן הודיעו על מיזוגים), מורינגה שמוביל אילן לוין, ו- BYTE שמובילים דני ימין וקובי רוזנגרטן. חברות אחרות הגישו תשקיף אך טרם הנפיקו.

כאמור, לחברות ה-SPAC הממוקדות בישראל צפויה להצטרף גם חברת Gesher I שהגישה תשקיף בסוף השבוע. החברה, שיושבת בת"א ורשומה באיי קיימן, כותבת בתשקיף כי היא עשויה לחפש יעד לרכישה בכל עסק או תעשייה, אך מתכננת להתמקד בעסקים הממוקמים בישראל, ופועלים באופן בינלאומי בשוקי אסיה, אירופה או צפון אמריקה. לדבריהם, בישראל יש להנהלת ה-SPAC קשרים וניסיון רב שנים. בין התחומים בהם להנהלה יש ניסיון והחברה עשויה לחפש חברה לרכישה מוזכרים תחומי המוביליטי והרכב החשמל, רובוטיקה ופינטק.

את ה-SPAC מוביל המנכ"ל עזרא גרדנר, שותף ב-Varana Capital שנוסדה ב-2012. לצידו עומרי צ'רני המכהן כסמנכ"ל התפעול וכריס קווארד, סמנכ"ל הכספים.