דסק"ש השלימה החלפת חוב בהיקף של 500 מיליון שקל

מהלך החלפת החוב נועד להאריך את מח"מ החוב של דסק"ש ולהפחית את תשלומי הריבית שהיא משלמת כיום

דורון כהן  / צילום: תמר מצפי
דורון כהן / צילום: תמר מצפי

חברת ההחזקות דיסקונט השקעות (דסק"ש) השלימה ביום חמישי האחרון בהצלחה הנפקה לציבור של אגרות חוב מסדרה י"א החדשה, באמצעות הצעת רכש חליפין. סדרת האג"ח החדשה, בהיקף של 500 מיליון שקל ערך נקוב, נושאת ריבית שקלית קבועה של 3.4% ובעלת משך חיים ממוצע של (מח"מ) של 5 שנים.

לדסק"ש שתי סדרות אג"ח קיימות, ו' ו-י', בעלות מח"מ של 2.2 שנים ו-2.7 שנים, בהתאמה. היקפה של סדרה ו' עמד עד כה על 1.079 מיליארד שקל ערך נקוב ואילו היקף של סדרה י' עמד עד כה על 1.955 מיליארד שקל ערך נקוב.

במסגרת ההנפקה, הציעה דסק"ש למחזיקים בכל אחת משתי הסדרות הקיימות, להחליף בין 50 מיליון שקל נקוב ל-330 מיליון שקל נקוב של אג"ח ישנות, באגרות חוב חדשות מסדרה י"א. עם זאת, היקף החלפה הכולל נקבע לסך של עד 500 מיליון שקל ערך נקוב אג"ח מסדרה י"א.

ההנפקה התבצעה כאמור ביום ה' האחרון וזכתה לביקוש של פי שלושה מההיצע. ביקוש זה כלל היענות מצד מחזיקים של אג"ח ו' בהיקף של 394 מיליון שקל אג"ח ערך נקוב והיענות של מחזיקי אג"ח י' בהיקף של 1.165 מיליארד שקל ערך נקוב.

במסגרת ההנפקה, החליטה דסק"ש להיענות להזמנות להחלפה של כ-162 מיליון שקל מסדרה ו', כאשר יחס ההחלפה נקבע על 1.415 אג"ח י"א עבור כל אג"ח ו' שתוחלף. כך, שבסה"כ יוקצו למחזיקי סדרה ו' שנענו להחלפה כ-229 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח י"א.

בנוסף, החליטה דסק"ש להיענות להזמנות להחלפה של כ-254 מיליון שקל מסדרה י', כאשר יחס החלפה נקבע על 1.069 אג"ח י"א עבור כל אג"ח י' שתוחלף. כך, שבסה"כ יוקצו למחזיקי סדרה י' שנענו להחלפה כ-271 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח י"א.

מהלך החלפת החוב נועד להאריך את מח"מ החוב של דסק"ש ולהפחית את תשלומי הריבית שהיא משלמת כיום. אג"ח ו' נושאת ריבית שנתית של 4.95% צמודה למדד המחירים לצרכן ואילו אג"ח י' נושאת ריבית שנתית קבועה של 4.8%, אולם הן נסחרות כיום בבורסה במחירים המשקפים תשואות לפדיון נמוכות יותר משמעותית.

מנכ"ל דסק"ש דורון כהן ציין היום, כי "אנו שמחים על הביקוש הגדול והאמון לו זכינו מהשוק. ביקשנו להחליף את האג"ח כדי לפרוש את הפירעונות על פני תקופה ארוכה ובכך לשפר את הניהול הפיננסי שלנו תוך הארכת המח"מ, חיסכון בעלויות מימון ושיפור בתזרים המזומנים שיאפשר לנו להמשיך באסטרטגיית המיקוד העסקי".

את ההנפקה ליוו אפסילון חיתום והנפקות, פועלים אי.בי.אי - חיתום והנפקות, ווליו בייס, ולידר שוקי הון. עורכי הדין של ההנפקה היו משרד עורכי הדין גרוס ושות ורואי החשבון היו ממשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן.