תושב בת ים נאשם בשריפת כלבו למוות

שרון שלמה הואשם בעבירה החמורה ביותר הקיימת בחוק צער בעלי חיים, הקובעת עונש מקסימלי של ארבע שנים כאשר ההתעללות מתבצעת תוך "גרימת סבל חמור"

כתב אישום / צילום: איל יצהר
כתב אישום / צילום: איל יצהר

כתב אישום הוגש היום (ה') נגד שרון שלמה, תושב בת ים בן 35, בגין התעללות בבעל חיים, זאת לאחר שעינה את כלבו בן החצי שנה מסוג מלינואה והצית אותו. שלמה שוהה במעצר בית מזה עשרה ימים, והפרקליטות מבקשת להורות על המשך מעצר הבית ולאסור עליו החזקת בעל חיים במקום מגוריו עד לתום ההליכים המשפטיים.

על-פי כתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד אלירן גלילי מפרקליטות מחוז תל אביב, בחודש אפריל השנה רכש שלמה גור כלבים כבן חודש וחצי. ארבעה חודשים לאחר מכן החליט שלמה להמיתו. שלמה הצטייד במנגל, חומר בעירה ומצית, והוביל את הכלב בתוך תיק סגור לחורש באזור בת ים. כאשר הגיע לחורש, הצית שלמה את הכלב בעודו בחיים תוך שהוא סובל סבל נורא. כתוצאה ממעשיו הכלב מת במקום.

בבקשה להורות על מעצר בית כתב עו"ד גלילי: "מדובר על התנהגות אכזרית, נוראית וחסרת רסן של המשיב, אשר מלמדת על מסוכנתו הרבה. המשיב פעל מתוך תכנון, בקור-רוח ובנחישות וגילה אכזריות ואטימות לב כלפי חיה חסרת ישע שנמצאה באחריותו".

שלמה הודה בחקירתו במשטרה כי הכלב שייך לו, וטען כי הכלב מת בטרם שרף אותו. בבקשה לשחרורו למעצר בית צוין כי הוא בעל עבר פלילי בעבירות אלימות. 

עונש המאסר כמעט ולא מיושם

שלמה הואשם בעבירה החמורה ביותר הקיימת בחוק צער בעלי חיים, בנוגע להתעללות בבעל חיים. העבירה קובעת עונש מקסימלי למשך ארבע שנים כאשר ההתעללות מתבצעת תוך "גרימת סבל חמור". בפועל, המקרים בהם נשלחים מתעללים בבעלי חיים לכלא הם נדירים.

בשנת 2016 בית המשפט המחוזי בבאר שבע הפחית את עונשו של רפאל לוי, שהורשע בכך שהטיח גורת כלבים בת שלושה שבועות וגרם למותה. בבית משפט השלום הוטלו על לוי עשרה חודשי מאסר, אך בית המשפט המחוזי הפחית את העונש לחמישה חודשי עבודות שירות.

בשנת 2014 סלימאן נאסר נידון למאסר על-תנאי ושעות שירות לציבור, לאחר שהורשע בהתעללות בכלב עזוב, בכך שקשר את הכלב לרכבו וגרר אותו מרחק מאות מטרים.

אחד המקרים בהם נשלח נאשם בהתעללות בכלבים לכלא היה במקרה של ראדי אבו, עאנם שהרג באכזריות שלושה כלבים באמצעות מעדר. שופט השלום ברמלה מנחם מזרחי גזר עליו 18 חודשי מאסר.

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת "תנו לחיות לחיות", אמרה היום: "מדובר במקרה מזעזע נוסף, שלא היה אמור להתרחש כלל אם היינו מדינה מתוקנת שבה קיימת הרתעה מספיקה מפני ביצוע עבירות צער בעלי חיים. לצערי, נמשיך לראות מקרים אלה ואחרים - קשים לא פחות - כל עוד לא תוקם בישראל רשות לאומית שכל תפקידה להגן על בעלי החיים ולעשות צדק בכל אירוע של פגיעה בהם". 

בעמותת S.O.S חיות אמרו היום כי "סבלם של כלבים וחתולים חסרי בית בישראל הוא מעשה של שגרה לצערנו. בעלי החיים בארץ סובלים כאב וסבל בלתי נלאה, אך מצד רשויות החוק אין הרתעה ואין אכיפה מספקת. החוק על פניו מחמיר, אך בפועל בתי המשפט אינן מתרגמים אותו לענישה מרתיעה".

ריקי בצרי, מייסדת ויו"ר עמותת S.O.S, הוסיפה כי "מחקרים רבים מצביעים על כך שילדים או אנשים שמתעללים בבעלי חיים יתעללו בסופו של דבר גם בבני האדם. יש למגר בכל דרך תופעה זו מן היסוד ולדאוג לחינוך, לחמלה ולענישה קשה, מוקפדת ומרתיעה".

*** חזקת החפות: ההליך המשפטי נגד שרון שלמה נמצא בראשית, הוא לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.