עם הסכם חדש ביד, הום ביוגז רוצה להפוך פסולת אנושית לזהב

החברה הישראלית מפתחת ומשווקת מערכות שמאפשרות ייצור אנרגיה מתחדשת באמצעות מיחזור פסולת אורגנית •  הום ביוגז תשף פעולה עם תאגיד המים הגלובלי Xylem במדינות עולם שלישי, ביישובים עניים ובאזורים שנפגעו מאסון • וגם: 
אינפיניטי מדיקל משקיעה במכשור הלביש של אקהויז • אירועים ומינויים

מערכת bio-toilet של הום ביוגז. למדינות עולם שלישי ולצרכנים עם מודעות / צילום: הום ביוגז
מערכת bio-toilet של הום ביוגז. למדינות עולם שלישי ולצרכנים עם מודעות / צילום: הום ביוגז

תאגיד המים הגלובלי Xylem, המתמחה בתחום תשתיות המים, ישתף פעולה עם החברה הישראלית הום ביוגז (HomeBiogas) על מנת לשפר את התברואה עבור קהילות חסרות גישה למערכת ביוב מסודרת - במדינות עולם שלישי, ביישובים עניים ובאזורים שנפגעו מאסון.

הום ביוגז מפתחת ומשווקת מערכות ביוגז שמאפשרות ייצור אנרגיה מתחדשת באמצעות מיחזור פסולת אורגנית, החוסכת עלויות הובלה והטמנה. המערכת של החברה מסוגלת להתחבר גם לשירותים, ולמעשה להפיק אנרגיה מפסולת גוף. בשיתוף הפעולה הנוכחי Xylem מספקת את האסלה, וביחד הן מפיקות מערכת bio-toilet שהיא קלה להתקנה, בטוחה, לא מזהמת וידידותית לסביבה. היא גם מגיעה עם כיריים מותאמות, כך שניתן לבשל בבית עם הגז הטבעי המופק ממנה. המערכת אמורה להימכר לממשלות, ארגוני סיוע, מפיצים ואנשים פרטיים שידם משגת.

"המוצר שפיתחנו מעניק פתרון מיטבי לכ-2 מיליארד איש החיים במדינות מתפתחות, אשר עדיין מתמודדים עם קשיים מהותיים בתברואה בסיסית", אומר המנכ"ל ואחד המייסדים, אושיק אפרתי. "בנוסף, הוא מתאים גם לצרכנים עם מודעות סביבתית גבוהה, הפועלים לצמצם את פליטות הפחמן, וכך לתרום למאבק החשוב של משבר האקלים".

החברה הוקמה ב-2012 על ידי אפרתי, ארז לנצר סמנכ"ל הכספים, ויאיר טלר סמנכ"ל הפיתוח העסקי והמכירות. היא הונפקה בתחילת 2021, ואת החציון הראשון של השנה היא סיימה בהפסד של 3 מיליון דולר. עם זאת, עם זאת, להערכת החברה, בהתחשב בגודל השוק הפוטנציאלי (כרבע מאוכלוסיית העולם), שיתוף הפעולה עשוי להניב לה הכנסות של עשרות ואף מאות מיליוני דולרים. כיום היא כבר פועלת ביותר מ-100 מדינות בעולם - ובהן אוסטרליה, בלגיה, ברזיל, ניגריה, הפיליפינים, אוגנדה ופרו.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי ויוניס"ף לשנת 2017, כ-25% מאוכלוסיית העולם סובלים מרמת תברואה נמוכה הכוללת גישה לקויה לשירותים, וכ-673 מיליון איש עושים את צרכיהם במרחב הפתוח. שיתוף הפעולה בין שתי החברות עשוי לשפר את המצב הבעייתי הזה.

אינפיניטי מדיקל משקיעה במכשור הלביש של אקהויז

שותפות המו"פ אינפיניטי מדיקל, הנסחרת בבורסה, תשקיע 3.5 מיליון שקל בחברת תרניקה (Theranica) הישראלית, שפיתחה מכשור לביש לטיפול במיגרנות. סכום ההשקעה ישמש לפיתוח ושיווק פתרונות נוספים להפחתת כאב, ולייצור, שיווק והפצת פתרונות החברה במרכזים רפואיים ובתי חולים בסין.

אינפיניטי מדיקל משקיעה בחברות הפועלות בתחום הביומד והרפואה הדיגיטלית, העושות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לניטור, איסוף וניתוח מידע לטובת בריאות הציבור. מלבד ההשקעה הכספית, היא עוזרת לחברות לקדם את פעילותן בשוק הסיני. בשנה האחרונה היא חתמה על מזכרי הבנות עם כמה חברות גדולות בסין שיש להן מרכזי הפצה בינלאומיים, בהן GuoJian Capital ו-Strait Innovation.

תרניקה הוקמה ב-2016 על ידי אלון עירוני שמכהן גם כמנכ"ל, רונן יאשק, סלבה ברבש וד"ר שמעון אקהויז, והיא פיתחה מכשור לביש המייצר גירוי חשמלי לטיפול במיגרנה אקוטית. מדובר ברצועה של חיישנים וגריינים אלקטרוניים שעונדים על הזרוע, והיא מתממשקת עם תוכנה בטלפון הנייד המזהה התקף של מיגרנה באופן אוטומטי, ומיד מפעילה את הגירוי החשמלי בזרוע - אשר לדברי החברה מפחית את עוצמת ההתקפים. החברה קיבלה את אישור ה-FDA למוצר בעקבות ניסוי שנערך ב-252 מטופלים.

ד''ר שמעון אקוהיז / צילום: איל יצהר
 ד''ר שמעון אקוהיז / צילום: איל יצהר

בשנת 2019 גייסה תרניקה 35 מיליון דולר בסבב גיוס שני, בהובלת אקהויז. עד היום גייסה החברה כ-40 מיליון דולר, לפני ההשקעה הנוספת של אינפינטי מדיקל.

לדברי אמיר גל אור, יו"ר ועדת ההשקעות באינפיניטי מדיקל, "בחרנו להשקיע ולקדם את חברת תרניקה, בין היתר, בשל הפוטנציאל העסקי הגדול שלה בסין. הביקוש שם גבוה, וכך גם ההצעות העסקיות. שיתוף הפעולה הזה הוא חלק מהאסטרטגיה שלנו המשלבת בין השקעה הונית, פיתוח עסקי וקידום אקטיבי של חברות בשווקים חדשים".

אמיר גל אור / צילום: קטרין לו
 אמיר גל אור / צילום: קטרין לו

מגייסים במעלית

אחרי שילוט החוצות, הקמפיינים בטלוויזיה וגיוס הסלבריטאים, גיוסי העובדים בענף הייטק מגיעים גם למעליות. הסטארט-אפ DataRails השתלט על 242 מסכים ב-129 מעליות במגדלי משרדים שמרכזים בתוכם חברות הייטק.

העובדים שהשתמשו במעליות כדי להגיע למקום עבודתם נחשפו להצעות עבודה הקוראות להם "להצטרף לחברה צומחת, ולעשות את הדרך יחד למעלה" - יחד עם האופציות שיוכלו לקבל, בניגוד לעובדים של חברות שכבר הונפקו בנאסד"ק.

עובדי DataRails במעלית. מודעות חיפוש העובדים הופיעה ב-242 מסכים ב-129 מעליות / צילום: תמונה פרטית
 עובדי DataRails במעלית. מודעות חיפוש העובדים הופיעה ב-242 מסכים ב-129 מעליות / צילום: תמונה פרטית

לפי דאטה ריילס, אחד מתאגידי ההייטק הזרים שעובדיו נחשפו למודעות הללו רכש את כל שלטי המעליות המשמשות את עובדיו למשך שנה קדימה, כדי לחסום את הגישה לקמפיינים מסוג זה.

סקר: אשמת החיסונים

40% בלבד מהחברה הערבית חושבים שמשרד הבריאות משקיע מספיק משאבים בהסברה בנושאי קורונה וחיסונים, כך עולה מסקר שערכה קבוצת התקשורת פאנט בשיתוף חברת ipanel. 

31% טוענים שההשקעה במשאבים ובהסברה אינה מספקת, ואילו 29% לא יודעים להכריע בנושא.

מהסקר עולה גם כי 42% סבורים כי הממשלה ומשרד הבריאות אשמים בשיעור ההתחסנות הנמוך בחברה הערבית. 22% תלו את האשמה בשלטון המקומי, 17% הצביעו על התקשורת כאשמה ו-18% השיבו "אחר". יתר על כן, מהסקר עולה כי 67% סבורים שמשרד הבריאות יכול היה למנוע את התפרצות הגל הרביעי בחברה הערבית על ידי העלאת המודעות באמצעות קמפיינים ופרסומות.

חדשות טובות

חברת GMT, המספקת שירותים פיננסיים משלימים לישראלים ולעובדים זרים, הודיעה כי לא תגבה כל עמלה מזוגות חד מיניים בהליך פונדקאות שצריכים להעביר כספים לחו"ל. החברה גם מתחייבת לעשות את ההעברות בשער חליפין נמוך מהמקובל.

בן & ג'ריס ישראל והקרן לשמירת הטבע והמורשת יזמו את מבצע "ביחד מחזירים את הצבע לטבע" במטרה לסייע בשיקום הנזקים ביערות שנשרפו לאחרונה בהרי ירושלים. במהלך ספטמבר תתרום החברה לקרן 1% ממכירות הפיינטים של הגלידות שלה.

מימין: אבי זינגר מנכ''ל בן & ג'ריס ישראל, עוזי ברזילי ומתן וילנאי / צילום: מורג ביטן
 מימין: אבי זינגר מנכ''ל בן & ג'ריס ישראל, עוזי ברזילי ומתן וילנאי / צילום: מורג ביטן

לרגל החגים גייסו עובדי מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח כ-100 אלף שקל עבור שלוש עמותות: חג שמח, המסייעת למשפחות נזקקות; לא עומדות מנגד, המסייעת לשורדות זנות; ופתחון לב, המסייעת לניצולי שואה וליותר מ-160 אלף בני אדם בשנה. מיקרוסופט הכפילה את התרומה, כך שמדובר בסך כולל של 200 אלף שקל.

מצנח הזהב

חברת טכנולוגיית המסחר פיוניר (Payoneer) מינתה את קרן לוי לנשיאת החברה ואת ארנון קרפט לסמנכ"ל התפעול. לוי תמשיך להוביל את Merchant Services, מקווי העסקים החדשים של פיוניר, וכן תמשיך לנהל את הסניף הישראלי של החברה.

אסף קורנר מונה לסמנכ"ל הכספים של סופווייב מדיקל, הפועלת בתחום המכשור הרפואי לטיפולי עור לא פולשניים.

אסף קורנר / צילום: באדיבות החברה
 אסף קורנר / צילום: באדיבות החברה

רו"ח נוי דותן מונתה לסמנכ"לית הפיתוח העסקי של חברת הבנייה אלמוגים. היקף הפרויקטים שמנהלת החברה עומד על כ-1.6 מיליארד שקל.