ארנה מציעה לרכוש את חלקה של הפניקס במתחם סטאר סנטר באשדוד ב-260 מיליון שקל

ההצעה משקפת למתחם המסחר שווי של כ-1 מיליארד שקל – גבוה משמעותית משוויו בספרים, שעומד על פחות מ-700 מיליון שקל

מרכז סטאר סנטר באשדוד / צילום: יח''צ
מרכז סטאר סנטר באשדוד / צילום: יח''צ

צחי אבו לא נח, וכעת הגיש באמצעות ארנה גרופ, חברת הנדל"ן המניב שאת השליטה בה רכש בסוף חודש פברואר, הצעה מחייבת לרכישת החלק של שותפתה במתחם הסטאר סנטר באשדוד תמורת 260 מיליון שקל. סכום זה משקף למתחם שווי של כ-1 מיליארד שקל - גבוה משמעותית משוויו בספרים, שעמד במחצית השנה על פחות מ-700 מיליון שקל.

את הרכישה, אם תצא לפועל כמתוכנן, מתכננת ארנה לממן ממקורותיה העצמיים וכן באמצעות מימון בנקאי או הלוואת בעלים. מתחם הסטאר סנטר, הממוקם בפינת הרחובות ויצמן וז'בוטינסקי שבאשדוד, הוא מתחם מסחרי פתוח (פאוור סנטר), הכולל שטחי מסחר של כ-50 אלף מ"ר בתפוסה כמעט מלאה (97%), עם כ-130 שוכרים.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הניב המתחם רווח תפעולי נקי (NOI) של כ-23 מיליון שקל, עם דמי שכירות חודשיים ממוצעים למ"ר של קצת יותר מ-80 שקל. כיום מחזיקה ארנה ב-75% מהזכויות בנכס, וביתרה מחזיקה הפניקס.

עוד עדכנה ארנה, כי חתמה על מזכר הבנות מחייב עם חברת הנדל"ן הבורסאית דורסל שבשליטת המנכ"ל גבי בוגנים, "לשיתוף פעולה בקשר עם רכישת הזכויות בקניון My Mall" שבלימסול בקפריסין.

שיתוף הפעולה עם דורסל מגיע כשבועיים לאחר שהצעת ארנה לרכישת חלקה של חברת בסר אירופה בקניון נבחרה על-ידי בעלי האג"ח, שלהם חייבת בסר כ-100 מיליון שקל. השקעתה של ארנה ברכישה מוערכת בכ-26 מיליון אירו (כ-95 מיליון שקל), מה שיאפשר למחזיקי האג"ח לקבל כ-80%-90% מחובה של בסר כלפיהם.

את רכישת השליטה בארנה השלימה משפחת אבו מידיו של מרכוס וובר בסוף חודש פברואר תמורת כ-130 מיליון דולר, עיקר הסכום (כ-115 מיליון דולר) החזר הלוואות בעלים שהזרים וובר לארנה במהלך שנותיו בה. מלבד הסטאר סנטר, הנכס העיקרי הנוסף של ארנה כיום הוא קניון ארנה בנהריה.

עוד לפני כניסת משפחת אבו לבורסה, היא רכשה את קרקעות פי גלילות, הכוללות מאות דונמים ברחבי הארץ, מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה, תמורת כ-720 מיליון שקל, במהלך שנעשה במסגרת מימוש נכסי קבוצת האנרגיה, שנקלעה למצוקה פיננסית.

מניית ארנה , שהגיבה לעדכוני החברה בעליות חדות, השלימה זינוק של כ-470% מתחילת השנה, כך שהיא משקפת לארנה שווי שוק נוכחי של כ-270 מיליון שקל. בעיקר המניות מחזיק המנכ"ל צחי אבו (כ-65%) וחלק נוסף מצוי בידי איש העסקים ג'קי בן זקן, בעברו בעל השליטה בארנה, שנכנס שוב לשותפות בה לאחר רכישתה על-ידי אבו.