תקלה באפליקציית מוביט: קושי בתכנון מסלולים ובנתוני קווי אוטובוס

משתמשי האפליקציה הפופולרית שבבעלות חברת מובילאיי התלוננו על כך שחלק מהמידע שמופיע באפליקציה אינו מדויק • במוביט מסרו לגלובס כי התקלה תוקנה

אפליקציית מוביט / צילום: יח''צ
אפליקציית מוביט / צילום: יח''צ

משתמשי אפליקציית מוביט, שמספקת מידע לגבי התחבורה הציבורית בישראל, מתלוננים כי חלק מהנתונים שמוצגים באפליקציה הפופולרית אינם מדויקים. כך למשל בחשבון הטוויטר של עמותת "תחבורה בדרך שלנו" נכתב הבוקר (ג') כי "נוסעים רבים ממשיכים לדווח לנו כי בימים האחרונים הסתמכו על אפליקציית מוביט וסברו בטעות כי אין אוטובוסים ליעד שלהם. מוביט לא מראה זמן אמת לחלק מהקווים לגבי שעות", נכתב.

האפליקציה, שנוסדה ב-2012, שייכת לחברת מובילאיי, והיא מספקת מידע רב ומקיף לגבי נסיעה בתחבורה ציבורית בישראל לרבות באוטובוסים וברכבות. האפליקציה מאפשרת לבצע תכנוני מסלול ומספקת זמני הגעה מעודכנים של קווים ומסלולים.

בבדיקה ראשונית שקיים גלובס עלתה אפשרות שמקור התקלה נובע בנתונים שגויים במשרד התחבורה, אלא שבמוביט הבהירו בתגובתם כי מדובר בתקלה טכנית שמקורה בחברה, אם כי זו תוקנה.

"ביממה האחרונה אירעה תקלה בעקבותיה נגרם שיבוש במידע המוצג בחלק מהקווים. התקלה תוקנה. אנו מתנצלים על אי-הנוחות ונוקטים את כל האמצעים על-מנת למנוע תקלה מסוג זה בעתיד", נמסר מחברת מוביט.