לפי מדד גלובס ו־Moovit, בחודש מרץ 20% מהאוטובוסים איחרו לתחנה בלמעלה מ־10 דקות, ו־10% מהם הקדימו ביותר מ־5 דקות • בטווח הקצר, הרחבה מיידית של נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית עשויה לשפר את השירות ולהגביר את אמון הנוסעים
יובב מידד, סמנכ"ל השיווק והצמיחה של מוביט, הסביר בוועידת הרכב של גלובס על הסיבות שהביאו ליצירת מדד התחבורה הציבורית שמשותף לגלובס ולמוביט: "ברגע שאין לנוסע ודאות של לוחות זמנים, האמון שלו בשירות יורד ובאופן ישיר גם השימוש"
לראשונה בישראל נציג מדי חודש את מדד אמינות התחבורה הציבורית בארץ שיבדוק כמה מהאוטובוסים העירוניים בישראל מגיעים בזמן לתחנה וכמה מאחרים או מקדימים משמעותית • בפברואר, מעל 50% מהאוטובוסים הגיעו ביותר מ־5 דקות איחור והסיכוי לפספס נסיעה עמד על 8% • מדד התחבורה הציבורית, מדור חדש
בעוד שמשטרת ישראל הזהירה אתמול מפקקים חריגים וביקשה להימנע מהגעה לאזור גוש דן, המצב בשטח הבוקר היה שונה • גם אחה"צ לא נרשמו עמוסי תנועה חריגים, וכלל החסימות נפתחו הרבה יותר מוקדם מהצפוי
משתמשי האפליקציה הפופולרית שבבעלות חברת מובילאיי התלוננו על כך שחלק מהמידע שמופיע באפליקציה אינו מדויק • במוביט מסרו לגלובס כי התקלה תוקנה
המיזם יבוצע בשיתוף עם חברת שירותי הרכב הבינלאומית SIXT, וימותג תחת השם של החברה הבת MOOVIT
רועי בר-קט, המנהל הנכנס של קרן ההון סיכון של אינטל, סבור כי בגלל פחד לפספס, משקיעים מתמחרים סטארט-אפים גבוה מדי • בראיון משותף עם המנהל היוצא של הקרן, יאיר שוהם, הם מסבירים על "המיינסטרים האינטלי" ומדברים על עתיד ההייטק בארץ
ערן ברקת, שמנהל את השקעות ההייטק בקרן המשפחתית BRM, היה מהמשקיעים הראשונים בחברת מוביט, שרשמה באחרונה אקזיט מרשים • בראיון ל"גלובס" הוא מספר איך הצליח להפוך 10 מיליון דולר ל-135 מיליון דולר, מדבר על רמות השווי טרם המשבר ומתייחס למעורבות משפחתו בפוליטיקה ובכדורגל
מובילאיי תספק ליפנים פלטפורמות של "מוניות רובוטיות" ללא נהג לשימוש בתחבורה ציבורית ביפן ובמדינות נוספות באסיה החל מ-2023
דוח חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בחן את הפעלת שירותי התחבורה הציבורית בעת משבר הקורונה • על פי נתוני המדינות השונות נרשמה ירידה חדה של 80-90% בשימוש בתחבורה הציבורית
שלושה ראיונות, שלוש זוויות: כל מה שצריך לדעת על עסקת אינטל-מוביט • המחלוקת בהון סיכון לגבי הסיוע להייטק כוללת אידיאולוגיה, אינטרסים וגם הגדרה לא נכונה של הדיון • וגם: פרידה מהיזם שי בן יצחק • מה קרה השבוע בהייטק
ארז דגן, סגן נשיא למוצרים ואסטרטגיה במובילאיי, מספר בראיון ל"גלובס" כי מוביט מתוכננת להשתלב בפרויקט מוניות אוטונומיות בת"א; דגן סירב להתייחס לדיווח כי מובילאיי שקלה לרכוש את Via
ניר ארז הוביל את חברת מוביט לעסקת ענק עם אינטל, שנסגרה השבוע • בראיון ל"גלובס" הוא מספר על הקשיים בתחילת הדרך ("נאבקנו כדי להביא משתמשים") ועל המו"מ בתקופת המשבר: "הכול בוצע מרחוק. היה בזה יתרון - היה אפשר לשבת בשקט בבית ולחשוב" • האזינו
גילי רענן הוא השותף בקרן סקויה שהשקיע בחברת מוביט, שנמכרה השבוע לאינטל בעסקה שהיקפה מיליארד דולר • בשיחה עם "גלובס" הוא מספר על המו"מ, על תפקיד הדירקטורים בתהליך כזה ועל המסע עם מוביט: "גאה בצוות שלא התייאש"
הסינרגיה בין מוביט למובילאיי, הרצון להאיץ את התפתחות השוק והדמיון לאקזיט של Waze: אינטל עשתה שלב נוסף בדרך להפוך לחברת דאטה, כפי שהצהירה לפני כמה שנים • האם היא מתרחקת מפעילות הליבה שלה או דווקא מחזקת אותה - ואולי בכלל צריך להסתכל על העסקה כרכישה של מובילאיי?
ענקית השבבים פרסמה הודעה רשמית על רכישת מוביט הישראלית ב-900 מיליון דולר • 100 מיליון דולר נוספים יוקצו לשימור עובדים, אך זה לא צוין בהודעה • פרופ' אמנון שעשוע: "מוביט היא השקעה מצוינת"
מובילאיי (Mobileye)אוטובוסיםאינטלאמנון שעשועאפליקציותאקזיטיםהייטקמדד התחבורה הציבוריתרכב אוטונומיתחבורה ציבורית