אינרום במו"מ לרכישת פעילות צנרת האינסטלציה של מצרפלס ב-150 מיליון שקל

לאחר השלמת העסקה ימשיך קיבוץ מצר להחזיק ב-100% ממניות מצרפלס, שתיוותר עם פעילות של פתרונות השקיה לחקלאות

המערכות של מצרפלס מיועדות בעיקר לתחום האינסטלציה הביתית / אילוסטרציה: Shutterstock
המערכות של מצרפלס מיועדות בעיקר לתחום האינסטלציה הביתית / אילוסטרציה: Shutterstock

קבוצת מוצרי הבנייה אינרום  תעשיות בנייה מבקשת להרחיב את סל מוצריה גם לתחומי האינסטלציה. היום (א') דיווחה אינרום, כי היא מנהלת משא-ומתן מתקדם לרכישת פעילות ה-SP מקבוצת מצרפלס שבבעלות קיבוץ מצר, וזאת בתמורה לסך של 150 מיליון שקל.

פעילות ה-SP ("Super Pipe") של מצרפלס כוללת ייצור, מכירה ושיווק של מערכות צנרת, אינסטלציה ואביזרים נלווים. הצנרת והמערכות הנלוות מיועדות להולכת מים חמים וקרים, בעיקר בתחום האינסטלציה הביתית ולמבנים ציבוריים, תעשייתיים ואחרים. מדובר בצינור רב-שכבתי, המורכב מחמש שכבות: שתי שכבות פוליאתילן מצולב, שתי שכבות חומר איחוי ושכבת אלומיניום.

אינרום תעשיות בנייה עוסקת בייצור, מכירה ושיווק של מגוון מוצרים ופתרונות לשוקי הבנייה והשיפוצים, לתשתיות ולשימושים אחרים, באמצעות החברות איטונג, כרמית מיסטר-פיקס ונירלט צבעים שבבעלותה המלאה. לדברי אינרום, רכישת פעילות ה-SP היא חלק ממימוש התוכנית האסטרטגית שלה ליצירת מנועי צמיחה נוספים בתחומי פעילות חדשים, ולהמשך חיזוק והעמקת הנוכחות של אינרום בענפי הבנייה והשיפוצים, שבהם היא ממוקדת.

עוד ציינה אינרום, כי הצדדים פועלים כעת להשלמת גיבוש וחתימת הסכם מחייב לביצוע העסקה, שיהיה כפוף בין היתר לקבלת אישור הרשות לתחרות ותנאים נוספים כפי שייקבעו במסגרתו. ביצוע העסקה צפוי להתבצע באמצעות חברה בת חדשה, שתוקם על-ידי אינרום לצורך כך, ותקלוט את מלוא פעילות ה-SP לתוכה, כשבמועד השלמת העסקה לא תהיינה בפעילות ה-SP התחייבויות כספיות כלפי בנקים או מוסדות פיננסיים אחרים, ולא יתרות מזומנים ושווי מזומנים ("Cash-Free Debt-Free").

לאחר השלמת העסקה ימשיך קיבוץ מצר להחזיק ב-100% ממניות מצרפלס, שתיוותר עם פעילותה השנייה - בתחום פתרונות ההשקיה לחקלאות. מצרפלס מייצרת ומשווקת טפטפות ושלוחות טפטוף, צינורות פוליאתילן להשקיה ואביזרים שונים למערכות השקיה ברחבי תבל.

מצר רכש את החזקות קבוצת גאון

לפני כשלוש שנים הפך קיבוץ מצר לבעל מניות יחיד במצרפלס, לאחר שרכש את החזקות שותפתו דאז, קבוצת גאון  (לשעבר צינורות המזרח התיכון). במסגרת אותה עסקה רכש קיבוץ מצר 25.1% ממניות מצרפלס מקבוצת גאון תמורת 43.5 מיליון שקל, ולפי שווי חברה של 173 מיליון שקל.

מאז אותה עסקה מחזיק קיבוץ מצר ב-100% מחברת מצרפלס. כעת מוכרת כאמור מצרפלס רק את פעילותה בתחום האינסטלציה, בתמורה לסכום של 150 מיליון שקל. ציון גינת, יו"ר אינרום, אמר היום כי פעילות ה-SP היא פעילות מובילה ובעלת מוניטין מצוין בשוקי פעילותה.

לדברי גינת, רכישתה "תהווה מימוש ישיר של התוכנית האסטרטגית של הקבוצה לצמיחה והתרחבות ולהוספת מנועי צמיחה בתחומי פעילויות חדשים, בדגש על פעילויות תעשייתיות המתכתבות עם פעילויות הליבה של הקבוצה ומיקודה בשוקי הבנייה והשיפוצים. הקבוצה תמשיך לשתף פעולה עם הנהלת מצרפלס וקיבוץ מצר אשר בנו בהצלחה רבה את מותג ה-SP, ומהווים שחקן חשוב ודומיננטי בתחומי ההשקיה והתשתיות".

"הפעילות תעמיק את הנוכחות בשוקי הליבה"

נועם שצ'לקה, מנכ"ל אינרום, הוסיף כי "פעילות ה-SP תחזק ותעמיק את הנוכחות של אינרום ומובילותה בשוקי הליבה שלה, ותגוון את סל המוצרים והפתרונות שאנו מציעים לקשת לקוחותינו. רכישה מתוכננת זו הינה בהלימה מלאה לתוכניותינו להרחבת פעילויות הקבוצה, והיא תעמיק את שרשרת הערך שאנו מציעים לשלבי הבנייה השונים ובכלל. בכוונתנו להוסיף ולפתח את פעילות ה-SP ולחזקה, כשזו תשתלב היטב בפעילויות הקבוצה ומפעליה.

שצ'לקה הוסיף, כי "אינרום עם הפנים קדימה, ממוקדת וחדורת מטרה בהובלת שוקי פעילותה השונים, כקבוצה הגדולה והדומיננטית בתחומה". אינרום נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה שנתית מתואמת של 3% מתחילת 2021 ושל 23% בשלוש השנים האחרונות.

 
  

את המחצית הראשונה של 2021 סיימה אינרום עם צמיחה של 19% בהכנסות ל-498 מיליון שקל ועם עלייה של 17% ברווח הנקי לבעלי המניות ל-49 מיליון שקל. אינרום מתנהלת כחברה ללא גרעין שליטה, ובעלי מניותיה הגדולים הם בית ההשקעות אלטשולר שחם (17.52%) הקיבוצים ניר עוז ונירים (13%) וחברת הביטוח מגדל (12.96%).