מחיר הדחייה: יאיר נתניהו שילם 310 אלף שקל לעורך וואלה לשעבר - ואז גילה שהסכום תפח

ביהמ"ש המחוזי דחה את בקשת יאיר נתניהו לעכב את פסק דינו של בימ"ש השלום, וחייב אותו לשלם מיידית לאבי אלקלעי את הפיצוי שנפסק לטובתו במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגדו • נתניהו הבן טען כי לא קיבל את התביעה, אך השופטת לא קיבלה את הטיעון והחליטה להותיר את פסק הדין על כנו ואף לחייבו בהוצאות משפט נוספות בסך כ-30 אלף שקל

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

יאיר נתניהו שילם בסוף השבוע לעורך אתר וואלה לשעבר אבי אלקלעי כ-310 אלף שקל בגין החלטות ופסק הדין שנפסקו נגדו, אלא שמאז שנפסקו החיובים נגדו, הסכום תפח בהוצאה לפועל ב-50 אלף שקל נוספים. סכום זה לא כולל 7,500 שקל נוספים שנפסקו לאחרונה נגד יאיר נתניהו לאחר שנדחתה בקשתו לעיכוב ביצוע פסק הדין. את אלקלעי מייצג בהליכי ההוצאה לפועל עו''ד ירון לביא.

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לאחרונה את בקשת יאיר נתניהו לעכב את פסק דינו של בית המשפט השלום, וחייב אותו לשלם מיידית לאבי אלקלעי את הפיצוי שנפסק לטובתו במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגדו.

בנובמבר 2019 הגיש אלקלעי, באמצעות עורכי הדין רון לוינטל ועילית גלעד, תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, לאחר ששיתף ברשתות החברתיות מידע כאילו אלקלעי הוא שתול של קרן וקסנר בתוך מערכת וואלה ופועל נגד אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עו''ד ירון לביא / צילום: תמונה פרטית
 עו''ד ירון לביא / צילום: תמונה פרטית

פסק הדין שחייב אותו לפצות את אלקלעי ב-250 אלף שקל ניתן לפני כחצי שנה, לאחר שיאיר נתניהו לא הגיש כתב הגנה. לאחר פרסום פסק הדין, הגיב יאיר נתניהו בחשבון הטוויטר שלו על ההחלטה לחייבו בפיצוי: "לא, זה פשוט לא ייאמן! איזה עיתונאי החליט לעשות עליי סיבוב. הגיש נגדי תביעה (על שיתוף פוסט של מישהו אחר) בלי שידעתי בכלל, ולכן מן הסתם לא הגשתי כתב הגנה! הנוהל האוטומטי הוא שאם הנתבע לא מגיש כתב הגנה תוך זמן מסוים, התובע זוכה אוטומטית בלי להוכיח כלום".

יאיר נתניהו הגיש בקשה לביטול פסק הדין וטען כי כלל לא ידע על הגשת התביעה, וכי היא לא הומצאה לידיו, ולכן עתר לביטול פסק הדין. אלא שבתחילת חודש יולי השופטת כוכבה לוי לא קיבלה את הטיעון והחליטה להותיר את פסק הדין על כנו ואף לחייב את יאיר נתניהו בהוצאות משפט נוספות בסכום של כ-30 אלף שקל. אלקלעי חיזק את טענתו כי יאיר נתניהו אכן ידע על התביעה מכך שצייץ ביקורת על כתבה שפורסמה בגלובס על הגשת התביעה של אלקלעי.

"אין לי את האמצעים הכספיים לשם תשלום הסכומים"

לאחרונה הגיש יאיר נתניהו, באמצעות עו"ד יוסי כהן, ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על פסק הדין שחייב אותו לשלם 250 אלף שקל בתוספת הוצאות משפט בסך כ-30 אלף שקל לעורך אתר וואלה לשעבר אבי אלקלעי. בד-בבד עם הגשת הערעור, הגיש נתניהו בקשה לעיכוב פסק הדין שחייב אותו לפצות את אלקלעי. בתצהיר ביקש יאיר נתניהו לשכנע כמה קריטי לעכב את התשלום עד להכרעה בערעור.

"מאזן הנזק נוטה במאת האחוזים לטובתי, וברי כי הנזק שייגרם לי אם לא יעוכב ביצוע ההחלטה הוא בלתי הפיך". עוד נכתב בתצהיר שנחתם על יאיר נתניהו כי "אין לי את האמצעים הכספיים לשם תשלום הסכומים הנקובים בהחלטה, אין לי יכולת להשיגם, והנזק שייגרם לי הוא רב מנשוא". עוד כתב נתניהו בתצהיר כי 250 אלף השקלים בתוספת 30 אלף שקל ההוצאות הם "סכום אדיר לכל הדעות אשר אינו בידי ואין באפשרותי להשיגו".

עוד כתב נתניהו הבן כי "ההחלטה מחייבת אותי לשלם סכום כסף כה גדול שאיננו בכיסי". טענת יאיר נתניהו בעניין זה חזרה על עצמה פעם נוספת ובצורה נחרצת: "אי-היעתרות חס וחלילה לבקשה תגרום לי הרס כלכלי, ולמעשה תפגע בי פגיעה כל-כך אנושה, עד שלא יהא ביכולתי להתאושש ממנה".

אלא שעורכי דינו של אלקלעי, רון לוינטל ועילית גלעד, הראו כי ברשותו של יאיר נתניהו מצוי סכום של למעלה ממיליון שקל בחשבונות הבנק שלו.

בתגובה של אלקלעי צוין כי "בחשבון עו"ש אחד מונחים למעלה מ-100 אלף שקל; בחשבון עו"ש נוסף באותו סניף עוד למעלה מחצי מיליון שקל; בחשבון שלישי כ-80 אלף שקל; ובפיקדונותיו באותו סניף כ-350 אלף שקל".

שופט בית המשפט המחוזי דחה את בקשת יאיר נתניהו לעיכוב ביצוע פסק הדין, וחייב אותו בתשלום 7,500 שקל נוספים.

בהחלטה נכתב כי "המבקש (יאיר נתניהו, א.ג) לא הביא ולו בדל ראיה לטענתו כי הוא עלול 'לקרוס כלכלית' אם לא יעוכב פסק הדין, וכי אין לו את האמצעים הכלכליים לפרוע את הפיצוי שהוטל עליו... המבקש לא צירף תלושי שכר או דפי חשבון או תמצית יתרות או תצהיר רכושי אחר המלמד על מצבו הכלכלי, וטענותיו נטענו בעלמא ללא כל ביסוס.

"יתר על כן, המשיב (אבי אלקלעי, א.ג) צירף לתגובתו דפי מידע בנושא נכסים בבנקים... ומהם עולה כי ברשות המבקש כמיליון שקלים נזילים".

לבסוף נכתב כי "המקרה דנן אינו נמנה עם המקרים החריגים המצדיקים עיכוב ביצוע פסק דין כספי, למרות שמדובר בפסק דין שניתן במעמד צד אחד וללא שהתביעה נדונה לגופה. הן סיכויי הערעור והן מאזן הנוחות לא נוטים לטובת המבקש".

בלית-ברירה בימים האחרונים שילם יאיר נתניהו כ-310 אלף שקל, ולאחר שהוטלו על חשבונותיו עיקולים, אלא שהוא כנראה לא לקח בחשבון שבינתיים הסכום תפח ותפח וכבר הגיע ל-360 אלף שקל.

עו''ד ירון לביא, המייצג את אבי אלקלעי בהוצאה לפועל, מסר בתגובה כי "מר יאיר נתניהו התעלם לחלוטין ממספר החלטות ופסקי דין ולא שילם את הסכומים בהם חויב ובמועד הקבוע לכך. לפיכך מרשי נאלץ באמצעותי לנהל נגד נתניהו הליכי גבייה ועיקולים, ורק אז הואיל מר נתניהו לשלם, גם אז רק חלק מחובותיו. מטבע הדברים, חייב שאינו משלם את חובותיו סופג את העלויות והריביות בתיק הוצאה לפועל. הלקח הוא פשוט: צריך לשלם במועד ולכבד פסקי דין".