אחרי תחקיר ה"וול סטריט ג'ורנל": פייסבוק חושפת את הנחיות הפצת התוכן שלה

הרשת החברתית מפרסמת בלוג שמתעסק בתוכן שהיא מדכאת אבל לא מסירה לגמרי, תחת הכותרת "הנחיות הפצת התוכן" • בבלוג מפרטת פייסבוק עשרות סוגים של פוסטים שהיא מסירה מהניוז פיד מסיבות שונות

פייסבוק / צילום: Shutterstock, DenPhotos
פייסבוק / צילום: Shutterstock, DenPhotos

התחקיר של "וול סטריט ג'ורנל" על פייסבוק הציג תמונה בעייתית מאוד: פייסבוק שולטת על הניוז פיד שלה בצורות שאנחנו לא בטוח מבינים ועל כן מקבלים תוכן בדרכים לא ברורות. הדרך שבה פייסבוק שולטת על הניוז פיד לא ברורה לאנשים, וכעת פייסבוק מנסה לתקן את זה.

הרשת החברתית פייסבוק מנסה להסביר יותר את הדרכים שלה ומפרסמת בלוג שמתעסק בתוכן שהיא מדכאת אבל לא מסירה לגמרי, תחת הכותרת "הנחיות הפצת התוכן". פייסבוק מפרטת עשרות סוגים של פוסטים שהיא מסירה מהניוז פיד מסיבות שונות - כמו קליקבייטים ופוסטים של מפירי מדיניות חוזרים. התהליך הזה נשען על טכנולוגיית משינג לרנינג (למידת מכונה) על תוכן בעייתי - כך זה מצמצם את טווח ההודעות והתגובות הבעייתיות.

"כללי הקהילה שלנו מבהירים אומנם איזה תוכן יוסר מפייסבוק מכיוון שאיננו מאפשרים אותו בזירה, אבל הנחיות הפצת התוכן מבהירות איזה תוכן יופץ בצורה מופחתת בניוז פיד מכיוון שהוא בעייתי או באיכות נמוכה", נכתב בבלוג החברה. "הנחיות להפצת תוכן כבר בתוקף מהיום, חלקן ברחבי העולם ואחרות ספציפיות למיקומים מסוימים. הנחיות המפרסמים שלנו ממשיכות לספר מידע ספציפי ליוצרים המעוניינים ללמוד עוד על פרסום בפייסבוק".

פייסבוק למעשה לא מפרטת איך בדיוק היא מורידה את התכנים ובאיזו מידה היא מפחיתה את החשיפה של תוכן שלא מוסר אך דוכא. פייסבוק גם לא מפרטת עד כמה היא מעלימה תוכן בעייתי כמו דואר זבל ביחס לתכנים כמו מידע מוטעה על בריאות.

"אנחנו רוצים לתת תחושה ברורה יותר של מה שאנחנו חושבים שהוא בעייתי אבל לא כדאי להסיר אותו", אמר ג'ייסון הירש, ראש מדיניות היושרה בפייסבוק, ל-"TheVerge". לדבריו, החברה מקווה להוסיף מידע נוסף להנחיות לאורך זמן.

על-פי הרשת החברתית, השינויים שפייסבוק עושה כעת מבוססים על משוב נרחב מהקהילה הגלובלית ומומחים חיצוניים. "במהלך השנים האחרונות התייעצנו עם יותר מ-100 בעלי עניים במגוון תחומי מיקוד רלוונטיים כדי לקבל משוב איך להביא לשקיפות במאמצים לצמצם תוכן בעייתי", נכתב בבלוג החברה.