את מי מעניינים אישורי בנייה? על הזינוק במניית בוני התיכון

מניית החברה קפצה תוך יומיים ב-17% אחרי שפרסמה עדכון בקשר לפרויקט פינוי-בינוי של הריסה ובנייה מחדש שהיא מקדמת במועצה המקומית גני תקווה סמוך לקריית אונו, להקמת כ-1,300 דירות

פרויקט התחדשות עירונית / צילום: Shutterstock
פרויקט התחדשות עירונית / צילום: Shutterstock

"הטירוף" במניות הנדל"ן למגורים בבורסה בא לידי ביטוי זה תקופה לא קצרה בתגובות קיצוניות לדיווחים שמפרסמות החברות בקשר לתוכניות בינוי עתידיות. דוגמה לכך סיפקה בשבוע האחרון חברת בוני התיכון .

מניית החברה שבשליטת המנכ"ל עמי פרץ, קפצה תוך יומיים ב-17%, אחרי שפרסמה עדכון בקשר לפרויקט פינוי-בינוי של הריסה ובנייה מחדש שהיא מקדמת במועצה המקומית גני תקווה סמוך לקריית אונו, להקמת כ-1,300 דירות - שלפי הערכות החברה, יניב הכנסות בסכום צפוי של כ-2.5 מיליארד שקל.

בוני התיכון הסבירה כי פרסמה את העדכון בעקבות "פניית סגל רשות ניירות ערך", ובהמשך לפרסומים בתקשורת בקשר לפרויקט, שהעלו סימני שאלה לגבי הסטטוס שלו והאישורים שהוא נדרש לקבל מהרשויות.

בוני התיכון הבהירה בעדכון כעת כי עד כה נחתמו הסכמי פינוי-בינוי מחייבים עם בעלי זכויות המהווים יותר מ-25% מהדירות בפרויקט, וכי החברה תידרש, "כמקובל בפרויקטים מסוג זה", לתקן את התוכנית הקיימת "שאינה מאפשרת כיום הוצאת פרויקט מסוג הריסה ובנייה מחדש".

לדיווח הראשון שפרסמה בקשר לתוכנית שלה בגני תקווה, הגיבה המניה בטיפוס דו-יומי של כ-5%, כך שהיא מציגה עלייה של 24% מתחילת החודש. בסך-הכול היא משלימה זינוק של כ-320% משיא המשבר בשווקים במרץ 2020, כך שהיא משקפת לבוני התיכון שווי נוכחי של כ-360 מיליון שקל, ושווי של כ-170 מיליון שקל להחזקות המנכ"ל פרץ, המחזיק קרוב למחצית מהון החברה (49%).

בוני התיכון עוסקת בייזום והקמת פרויקטים של בנייה, בעיקר בתחום המגורים ומקדמת פרויקטים למגורים במסגרת התחדשות עירונית. בדוחותיה הכספיים האחרונים, לסיכום מחצית השנה הראשונה, היא דיווחה על ייזום, תכנון, בנייה ושיווק של קרוב ל-1,200 יחידות דיור ב-7 פרויקטים ברחבי הארץ.

בסיכום תקופה זו הכנסותיה זינקו ב-140% ל-222 מיליון שקל והיא הציגה רווח נקי של כ-22 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-12 מיליון שקל במחצית המקבילה של 2020.

לפי הנתונים שבוני התיכון הציגה בעדכון שפרסמה כעת בקשר לפרויקט בגני תקווה, הוא "מצטרף ל-23 פרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות העירונית בהיקף צפוי של כ-14 אלפי דירות, הנמצאים בשלבי החתמות ותכנון, וכן לפרויקטים נוספים שהחברה מקדמת בתחום ההתחדשות העירונית בהם במועד הדוח טרם חתמו למעלה מ-25% מבעלי הזכויות באותם פרויקטים".