יוטיוב נגד מתנגדי החיסונים: הרשת החברתית תסיר טענות לא מבוססות נגד חיסונים

ההגבלות החדשות יחולו על מתנגדי חיסונים באופן כללי ולא רק כלפי מתנגדי החיסונים נגד קורונה • הרשת החברתית תאפשר דיונים על מדיניות חיסונים, ניסויים חדשים בחיסונים וגם הצלחות או כישלונות של חיסונים היסטוריים

יוטיוב. מסירה ערוצים ותוכן של אקטיביסטים נגד חיסונים / צילום: Shutterstock, stockstation
יוטיוב. מסירה ערוצים ותוכן של אקטיביסטים נגד חיסונים / צילום: Shutterstock, stockstation

לא רק הסרת תכנים נגד חיסונים לקורונה: יוטיוב הודיעה כי תסיר מהיום כל תוכן נגד חיסונים, באופן כללי, כשנטען שהחיסונים גורמים להשפעות בריאותיות כרוניות או מכילים מידע מוטעה על החומרים בחיסונים. הרשת החברתית שבבעלות אלפאבית, אוסרת גם פעילות של אקטיביסטים בולטים נגד חיסונים ומורידה מספר ערוצים.

"החיסונים במיוחד היו מקור לוויכוחים עזים לאורך השנים, למרות הנחיות עקביות של רשויות הבריאות בנוגע ליעילותן. כיום אנו מרחיבים את מדיניות המידע הרפואי שלנו ביוטיוב עם הנחיות חדשות בנושא חיסונים המנוהלים כיום, אשר מאושרים כבטוחים ויעילים על ידי רשויות הבריאות המקומיות וארגון הבריאות העולמי", כך נכתב בבלוג החברה.

עד כה יוטיוב הסירה תוכן כמו שתיית טרפנטין כתרופה למחלות. בתקופת הקורונה, יוטיוב בנתה מדיניות שלמה סביב הנושא ואמרה שהיא עבדה עם מומחים כדי לפתח את המדיניות. "מאז השנה שעברה, הסרנו למעלה מ-130 אלף סרטונים בשל הפרת מדיניות החיסונים שלנו נגד הקורונה", נכתב בבלוג. גם במקרה הזה, יוטיוב אומרת שהם התייעצו עם מומחים בהקשר הזה.

אך עדיין יש חריגים להנחיות המדוברות. "בהתחשב חשיבות הדיון הציבורי והתהליך המדעי, נמשיך לאפשר תוכן בנושא מדיניות חיסונים, ניסויים חדשים בחיסונים וגם הצלחות או כישלונות של חיסונים היסטוריים ביוטיוב. גם עדויות אישיות הנוגעות לחיסונים יתאפשרו, כל עוד הסרטון אינו מפר כללים אחרים או שהערוץ אינו מציג דפוס של קידום ההיסוס מחיסונים", נכתב בבלוג.

המהלך הזה של יוטיוב מגיע ברקע ביקורות שחטפו ענקיות הטכנולוגיה כי לא פעלו מספיק כדי להילחם בהתפשטות המידע הבריאותי השגוי בזירות שלהם. למרות שיוטיוב נוקטת עמדה קשה יותר בנוגע למידע שגוי, גם היא חטפה ביקורת כזו.

השבוע, יוטיוב הסירה ערוצי היוטיוב של חברת הטלוויזיה הרוסית RT, חברה בבעלות הממשלה הרוסית. יוטיוב טענה שערוצי RT הפרו את מדיניות המידע השגוי בנושא הקורונה, מהלך שמשרד החוץ הרוסי הגדיר כ"unprecedented information aggression". רגולטור התקשורת הממלכתי הרוסי, Roskomnadzor, אמר שהוא פנה לגוגל ודרש להסיר את ההגבלות. הרגולטור אמר שרוסיה תוכל לבקש להגביל באופן חלקי או מלא את הגישה ליוטיוב אם היא תיכשל בזה. גוגל לא הגיבה לדיווח ברויטרס.