המאבק על השליטה במגדל: הוקפא הליך מינוי המנכ"ל

חוסר ההסכמה בין בעל השליטה בחברה שלמה אליהו, התומך ברונן אגסי, לבין היו"ר החדש יפתח רון-טל המתנגד על המינוי, הביא לדחיית הדיונים לבחירת המנכ"ל למועד לא ידוע • גורם המכיר את המתרחש בדירקטוריון מגדל: "אם ועדת האיתור לא אישרה את מועמדות אגסי, קידום מועמדותו היא התעלמות מהוועדה וריסוק כל הכללים"

בעל השליטה במגדל שלמה אליהו. מאבק על אופיה של החברה / צילום: עינת לברון
בעל השליטה במגדל שלמה אליהו. מאבק על אופיה של החברה / צילום: עינת לברון

הסערות במגדל  נמשכות והחברה מתקשה למצוא מנכ"ל חדש בעקבות המלחמות הפנימיות בין בעל השליטה, שלמה אליהו, ליו"ר החדש יפתח רון-טל. אליהו תומך במועמדותו של רונן אגסי, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי כמחליף לרן עוז שהחליט בקיץ לעזוב את חברת הביטוח לטובת תפקיד מנכ"ל ישראכרט.

אולם רון-טל מתנגד למינוי ומעדיף לקדם מועמד אחר, המפקח על הביטוח לשעבר ידין ענתבי המשמש כיום כממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק הפועלים. המועמד המרכזי השלישי לתפקיד הוא שגיא יוגב, עד לא מזמן מנהל חטיבת ביטוח כללי בחברת הביטוח הראל.

אגסי הופיע לאחרונה בפני ועדת האיתור שהקימה מגדל הכוללת את היו"ר רון טל ואת שני הדירקטורים גבי פיקר ורונית בודו. ככל הנראה הוועדה החליטה שלא להמליץ עליו לתפקיד המנכ"ל, בשל התנגדותם של שניים מחבריה - רון-טל ופיקר, ולא מן הנמנע כי אגסי עצמו החליט להסיר את מועמדותו וזו הסיבה לדחיית המשך הדיונים על מינוי המנכ"ל.

"כשל של ממשל תאגידי"

גורם המכיר את המתרחש בדירקטוריון מגדל אמר בשיחה עם גלובס כי אם בכל זאת אגסי נשאר בתמונה לאחר שלא עבר את ועדת האיתור, ובוודאי שאם יבחר לתפקיד, מדובר ב"כשל של ממשל תאגידי".

"אם מקימים ועדת איתור ומתעלמים ממה שהיא ממליצה, זה שווה ערך לומר לשלמה אליהו תבחר בעצמך את המנכ"ל. זהו ריסוק של כל הכללים. האצלת את סמכותך כדירקטוריון על גוף שהוא חלק ממך אז אתה אמור לסמוך עליו. זה בסדר להמליץ על יותר ממועמד אחד, אבל אם אחד מהשלושה לא קיבל את הרוב של הוועדה ובכל זאת ימונה, זה מראה ששלמה אליהו ממשיך לשלוט", הוא הסביר.

מגדל: לאן ממשיכים מכאן?

אמנם חילוקי הדעות בין אליהו לרון-טל באים לידי ביטוי בימים אלו סביב זהות המנכ"ל הבא של חברת הביטוח, אולם המאבק ביניהם הוא עמוק ויותר ונוגע לכיוון אליו תמשיך החברה בשנים הבאות.

המנכ"ל היוצא עוז ניווט בשנתיים בהם הוביל את החברה לכיוון של פיננסים והשקעות, במקביל למכירת פוליסות ביטוח, וזאת למורת רוחו של אליהו, מאנשי הביטוח הוותיקים ביותר בארץ שגם מתנגדיו לא חולקים על היקף הידע והמקצועיות שלו.

רון-טל, שראה מהיכן מגיעה הצמיחה העיקרית של החברה, שנסחרת נכון להיום סביב 5 מיליארד שקל אחרי שנים בהם דשדשה בשוויים נמוכים יותר, רוצה להמשיך בדרכו של עוז למרות התנגדותו של בעל השליטה. מי מהם שינצח בבחירת המנכ"ל הבא, אליהו שתומך באגסי או עוז שתומך בענתבי, ישיג יתרון משמעותי בעיצוב דרכה של מגדל.