דיווח: דלתא גליל מתכננת הנפקה בוול סטריט לפי שווי של 2 מיליארד דולר

בלומברג מפרסם כי חברת האופנה הישראלית מתכננת לחזור לוול סטריט ושכרה את שירותיו של בנק אוף אמריקה, לאחר שנמחקה מהמסחר שם ב-2008 • השווי המתוכנן גבוה בהרבה מזה שבו היא נסחרת בתל אביב

אייזק דבח, מנכ''ל דלתא ובעל השליטה בחברה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק
אייזק דבח, מנכ''ל דלתא ובעל השליטה בחברה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק

האם חברת האופנה הישראלית דלתא גליל חוזרת לסיבוב שני בוול סטריט? לפי פרסום בבלומברג, התשובה לכך חיובית.

על פי הדיווח, החברה שנסחרת בתל אביב שכרה את שירותיו של בנק אוף אמריקה ומכוונת לשווי של כ-2 מיליארד דולר. גבוה משמעותית מהשווי שבו נסחרת בבורסה בתל אביב (כ-1.3 מיליארד דולר). על פי ההערכות בדיווח, המהלך עשוי לקרות עוד ב-2021. מטעמה של החברה בחרו שלא להגיב לפניית גלובס.

במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה שבשליטת וניהול אייזיק דבח התאוששות משמעותית לאחר פגיעה בתוצאותיה ב-2020 בצל משבר הקורונה. מתחילת השנה, המניה זינקה ב-98%.

לאחר הפסד של 83.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020, הציגה דלתא גליל רווח נקי לבעלי המניות של 39.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021. בנוסף, הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 5 מיליון דולר לבעלי המניות.

הרווח במחצית הראשונה מהווה המשך ישיר למחצית השנייה של 2020, אז הציגה דלתא רווח נקי לבעלי המניות של 43.7 מיליון דולר. לדברי החברה, המגמה נבעה מצמיחה של 44% במכירות במחצית הראשונה ל-871.9 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שבה נרשמו סגרים ומגבלות במדינות רבות בעולם.

דלתא גליל היא יצרנית בינלאומית ומשווקת של מוצרי הלבשה תחתונה, ג'ינס ומוצרי הלבשה עליונה ממותגת. בנוסף, מייצרת החברה עבור חברות מובילות בעולם מוצרי הלבשה לגברים ולנשים, גרביים, הלבשת ילדים, פנאי והלבשת ספורט ( Activewear).

בתחילת אוגוסט הודיעה החברה כי בכוונתה להגיש מסמך רישום (F-1) לרשות ניירות ערך האמריקאית, לקראת הנפקה בארה"ב, ורישום של מניותיה למסחר גם באחת הבורסות בניו יורק.

יש לציין כי מניית דלתא גליל נסחרה בעבר בנאסד"ק במשך שנים רבות, אולם נמחקה מבורסה זו בתחילת 2008 על רקע הסחירות הדלילה במניה שם והדרישה מהחברות הציבוריות ליישם את תקנות סרביינס אוקסלי. מאז הפכה דלתא גליל מיצואנית של הלבשה לחברה גלובלית המחזיקה מפעלים וחנויות ברחבי העולם, ולכן עשויה לעניין יותר את המשקיעים בוול סטריט.