תם ונשלם: אמות רכשה את הפארק הלוגיסטי בצריפין תמורת כ-1.52 מיליארד שקל

לאחר קיום המכרז למכירת הנכס ע"י החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית, העלו חלק מהמשתתפים בו תהיות באשר לאופן ניהולו, וברשות שוק ההון אף הודיעו כי יבדקו את הנושא

בנין חברת אמות השקעות / צילום: איל יצהר
בנין חברת אמות השקעות / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב אמות השקעות, שבשליטת קבוצת אלוני חץ, השלימה ביום ה' האחרון את רכישתו של הפארק הלוגיסטי צריפין בהשקעה של כ-1.52 מיליארד שקל, בתוספת מע"מ. את הפארק רכשה אמות מידי החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית.

במועד השלמת העסקה שילמה אמות לקופת התגמולים לעובדי הסוכנות היהודית סך של 1.063 מיליארד שקל בתוספת מע"מ, וזאת לאחר שב-13 בספטמבר שילמה תשלום ראשון בסך 455.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ (30% מסכום העסקה) בעת החתימה על הסכם הרכישה.

העסקה נחתמה לאחר שקודם לכן זכתה אמות במכרז הפארק הלוגיסטי, אותו ניהלה חברת הניהול של קופת הגמל והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית. לאחר קיום המכרז העלו חלק מהמשתתפים תהיות באשר לאופן ניהולו, וברשות שוק ההון אף הודיעו כי יבדקו את הנושא בתוקף אחריותם על מנהלי קופות הגמל והפנסיה. עם זאת, עניינים אלו לא מנעו כאמור את השלמת העסקה.


גייסה מעל 700 מיליון שקל למימון העסקה

לצורך השלמת העסקה גייסה אמות 717 מיליון שקל בהנפקת מניות, מתוך כך 288 מיליון שקל גויסו מבעלת השליטה אלוני חץ (55.6%), המנוהלת בידי נתן חץ. למשתתפי ההנפקה גם הונפקו כתבי אופציה מסדרה 11, שמימושם המלא למניות יניב בעתיד לקופת אמות סכום של 194 מיליון שקל.

המתחם המדובר נמצא במועצה האזורית שדות דן, בצדו המזרחי של כביש 44 (רמלה-בית דגן) סמוך למושב ניר צבי וליד בית החולים אסף הרופא. שטחו כ-274 דונם, מתוכם 224 מיועדים למחסנים, מפעלים ובתי מלאכה שונים ומשרדים, וכ-50 דונם מיועדים לדרכים ולשטחים ציבוריים. כיום יש במקום 18 מבנים לוגיסטיים בשטח בנוי כולל של כ-113 אלף מ"ר.

לאחר הזכייה במכרז אמר מנכ"ל אמות, שמעון אבודרהם, כי "מדובר בפארק לוגיסטי ייחודי בגודלו ובמיקומו, הממוקם בסמיכות לערי גוש דן ולצירי תנועה מרכזיים. בפארק טמון פוטנציאל פיתוח והשבחה עתידי משמעותי הניתן למימוש בשלבים, אשר יאפשר לנו להשיא תשואה עתידית עודפת".

תשואה נמוכה שתעלה אחרי השבחה

אמות מחזיקה כיום ב-105 נכסים מניבים בישראל, בשטח כולל של כ-975 אלף מ"ר (ועוד שטחי חנייה בהיקף של 525 אלף מ"ר), בשיעור תפוסה ממוצע של 96.9%. מתוכם, כ-200 אלף מ"ר שטחי תעשייה ולוגיסטיקה (21% משווי סך נכסי החברה העומד על כ-14.3 מיליארד שקל), כך שעסקת הפארק הלוגיסטי בצריפין תקפיץ את נכסי הלוגיסטיקה של אמות לכ-29% מסך הנכסים. אמות נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-10.1 מיליארד שקל.

באמות ציינו אז כי הפארק עובד כיום בתפוסה מלאה, בהסכמי שכירות שונים לכ-28 שוכרים, ודמי השכירות עומדים על כ-56 מיליון שקל בשנה (כולל דמי ניהול). כלומר, הפארק הלוגיסטי נרכש בתשואה שנתית נמוכה יחסית של כ-3.7%.

עם זאת, באמות העריכו כי אפשר יהיה לבצע השבחה משמעותית במתחם בשנים הקרובות, כך שהתשואה השוטפת ממנו צפויה לעלות.