מ-yes ועד לחברה שבה עובד בנו: מסמך ניגוד העניינים של יאיר לפיד

מסמך ניגוד העניינים שנוסח על ידי משרד המשפטים קובע כי לפיד לא יוכל לעסוק בתחומים שקשורים לעיסוקי בני משפחתו או לחבריו, משקיעי ההון-סיכון צביקה לימון ודני טוקטלי

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

מסמך ניגוד העניינים של שר החוץ יאיר לפיד מתווה את התחומים שבהם עליו יהיה להימנע מלעסוק: מחברת yes ועד לחברת הייטק שבה עובד בנו.

על פי הנכתב במסמך שניסח משרד המשפטים, ליהיא לפיד, אשתו של שר החוץ, מנהלת מו"מ עם yes לעיבוד אחד מספריה לסדרת טלוויזיה. בנו עובד בחברת הסייבר ActiveFence (אקטיבפנס), אחותו ד"ר מירב רוט היא ראש התוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב. נוסף מצוינים במסמך גם אנשי העסקים, חבריו של לפיד, משקיעי ההון-סיכון צביקה לימון ודני טוקטלי.

על לפיד להימנע מלעסוק בנושאים הקשורים לקידום הספרות העברית כמו גם בחברת yes. בנוסף נכתב כי למרות שלמשרד החוץ אין כעת התכתבות עם החברה שבה עובד בנו, אם יתעורר עניין מולה יהיה עליו להימנע בלעסוק בו. חברת אקטיבפנס גייסה 80 מיליון דולר ביולי האחרון כדי לפעול ברשת נגד התעללות בקטינים, איתור תוכן פוגעני ברשת ועוד.

בנוסף, מציין היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט בחוות הדעת לגבי תחומי ניגוד העניינים בעת שלפיד יכהן כראש הממשלה - גם אז יהיה עליו להימנע מעיסוק בהשקעות חבריו, טוקטלי ולימון, וכן בתחומים הנוגעים בעיסוקיו של בני משפחתו, אשתו, אחותו וילדיו.