האקזיט של וידאזו: פריון תשלום עד 93 מיליון דולר תמורת סטארט-אפ הווידאו הישראלי

וידאזו שהוקמה ב-2014 פיתחה פלטפורמה המאפשרת לאתרי תוכן ליהנות מהכנסות באמצעות כלים ליצירת תכני וידאו • מנכ"ל פריון: שילוב הטכנולוגיות שלנו עם נגן הווידאו הייחודי של וידאזו מאפשר לנו להציע פתרון מקצה לקצה לאתרי תוכן, מבלי להזדקק לספקים חיצוניים"

''שמחים להצטרף לפריון''. עובדי וידאזו / צילום: יח''צ
''שמחים להצטרף לפריון''. עובדי וידאזו / צילום: יח''צ

אקזיט מוצלח לחברת הסטארט-אפ הישראלית וידאזו (Vidazoo): החברה נרכשת על-ידי פריון נטוורק, המספקת פתרונות בתחומי הפרסום הדיגיטלי והחיפוש, תמורת סכום של  עד 93.5 מיליון דולר.

פריון הודיעה על רכישת וידאזו בתמורה ל-35 מיליון דולר במזומן, עם אפשרות לתשלום נוסף של עד 58.5 מיליון דולר שישולם עד סוף 2023, בכפוף לעמידה ביעדי EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). 

וידאזו הוקמה ב-2014 על-ידי דניאל סליבקין, גל דגן ורומן סויצ'ר, ומשרדיה ממוקמים בת"א. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לאתרי תוכן ליהנות מהכנסות באמצעות כלים ליצירת תכני וידאו.

המרוויחים העיקריים מהעסקה הם יזמי החברה - ככל הידוע, לא בוצעו השקעות של משקיעים חיצוניים בווידאזו, והסכום שהושקע בה עד כה אינו משמעותי. מהמידע המפורט באתר רשות התאגידים עולה כי בעלי המניות בחברה הם גל דגן, נטלי פוליאקוף-דגן ודניאל סליבקין.


בעקבות הרכישה, פריון מעלה תחזיותיה 

לפי הודעת פריון, הפתרון שפיתחה וידאזו כולל שלוש יכולות המהוות יתרון תחרותי: נגן וידאו אונליין המשלב שרת פרסומות המתאים לכל סוגי הפורמטים והמכשירים; אלגוריתם לניהול פרסום ממוקד ויעיל המבוסס על מדדי ביצוע, הצפוי להשתלב בפתרונות הפרסום של פריון; וזירת מסחר לתכני וידאו המקושרת למגוון ספקי תוכן וליותר מ-20 פלטפורמות פרוגרמטיות, הצפויה להתרחב עם הוספת לקוחותיה ושותפיה של פריון.

פריון סיפקה נתונים על תוצאותיה הפיננסיות של וידאזו, לפיהם ההכנסות שלה ב-2020 הסתכמו ב-31.9 מיליון דולר וצפויות לצמוח ב-2021 ב-41%, ל-45 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם שב-2020 הסתכם ב-4.3 מיליון דולר, יעלה השנה לפי התחזית ל-8 מיליון דולר, צמיחה של כ-86%.

בהתאם, בעקבות הרכישה פריון מעלה את התחזיות של עצמה, ולא בפעם הראשונה השנה. החברה צופה כעת שהכנסותיה ב-2021 יסתכמו ב-430-445 מיליון דולר, צמיחה של כ-33% לעומת 2020, ובהשוואה לתחזית הקודמת שהייתה ל-415-430 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם יצמח השנה ב-60% ל-52-53 מיליון דולר, עלייה של 2 מיליון דולר מהתחזיות הקודמת.

פריון מוסרת גם תחזית מעודכנת ל-2022, שבה היא צופה צמיחה של כ-29% בהכנסות לרמה של 545-575 מיליון דולר, בעוד שהתחזית הקודמת הייתה ל-490-520 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם יצמח בשנה הבאה ב-33% ל-68-72 מיליון דולר, עלייה בהשוואה לתחזית הקודמת שהייתה ל-59-62 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות רכישת הטראפיק (Ex-TAC) יהיה כ-31% מהמחזור, לעומת כ-30% ב-2021.


 מנכ"ל ודאזו: "שותפה אידיאלית להרחבת פעילותנו"

עבור פריון, זוהי רכישה ראשונה השנה, ורביעית מאז 2019. הרכישה הקודמת שביצעה הייתה של חברת PubOcean הבריטית, שפיתחה פלטפורמת המלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסות בזמן אמת, ונרכשה בשנה שעברה תמורת עד 22 מיליון דולר. בסוף הרבעון השני של 2021 היו לפריון 142 מיליון דולר במזומנים והשקעות, לאחר שבתחילת השנה היא גייסה 66 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק.

ההנפקה בוצעה אז לפי מחיר של 11.5 דולר למניה, בעוד שהיום מחיר המניה הוא כ-18 דולר ומשקף לפריון שווי של 619 מיליון דולר. מניית פריון עלתה ב-228% מאז תחילת כהונתו של המנכ"ל דורון גרסטל ב-2017. מהשפל של 2018 המניה כבר עלתה ב-732%, אם כי היא כבר נסחרה במחיר גבוה יותר ואיבדה 30% מהשיא שאליו נסקה לפני 7 חודשים.

מנכ"ל פריון גרסטל התייחס לרכישה ואמר כי "ש וק הפרסום בווידאו הוא ענק, אך מרוכז בידי מפרסמים וגופי שידור גדולים. כמו שפלטפורמת שופיפיי מאפשרת לאלפי חנויות להתחרות מול אמזון ו-וולמארט, מאפשרת וידאזו למאות אתרי תוכן פתרון וידאו פשוט וגמיש. שילוב טכנולוגיות הווידאו שלנו עם הנגן הייחודי של וידאזו מאפשר לנו להציע פתרון מקצה לקצה לאתרי תוכן, מבלי להזדקק לספקים חיצוניים, ולקשר באופן ישיר ונוח בין מפרסמים ואתרי תוכן".

מנכ"ל וידאזו, דניאל סליבקין, הוסיף: "אנו שמחים להצטרף לפריון, ולהמשיך לצמוח ולממש את החזון להחדרת פלטפורמת הווידאו שלנו לכל סוגי המכשירים. פתרונות הפרסום של פריון יאפשרו לנו להציע קמפיינים יעילים ללקוחות אתרי התוכן שלנו, ולענות על צורכי מפרסמי הפרימיום. מבחינה זו, מדובר בשותפה אידיאלית להרחבת פעילותנו".

את וידאזו ייצגו בעסקה עוה"ד יעקב אנוך, ליאור פוליאקוב וליהיא בכר ממשרד מ. פירון ושות'. את הרוכשת (חברת פריון) ייצגו בעסקה עורכי הדין רונן בצלאל ויוני אירום ממשרד מיתר. בנק ההשקעות ריימונד ג'יימס שימש כיועץ פיננסי לפריון בעסקה.