דוחות הוט ברבעון השני: ההכנסות בקווי ירדו ב-5.5%, והרווחיות נשחקה

החברה הוסיפה 1,000 מנויים בלבד באינטרנט ובטלוויזיה • הכנסות הסלולר נותרו יציבות, והרווחיות נשחקה ב-19%, כשהחברה מסבירה כי הירידה קשורה לחברות-בנות בקבוצת אלטיס שנכללים בדוחות שלה

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: יח''צ אוהד רומנו
מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: יח''צ אוהד רומנו

 דוחות קבוצת הוט לרבעון השני של 2021 מציגים תמונה לא מעודדת. החברה מדווחת בחו"ל, במסגרת חברת-האם אלטיס שהפכה לחברה פרטית, ולכן הוט הפסיקה למסור הודעות על תוצאותיה. הכנסות הקבוצה ירדו ברבעון השני ב-26 מיליון שקל ביחס לרבעון הקודם והסתכמו ב-947 מיליון שקל, ירידה של 2.7%, ורשמו ירידה מינורית לעומת הרבעון המקביל אשתקד של 3 מיליון שקל.

הכנסות הפעילות הקווית של הוט הכוללת את האינטרנט והטלוויזיה הסתכמו ב-533 מיליון שקל, ירידה של 1% לעומת הרבעון הקודם ו-5.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות השוק הסלולר נותרו פחות או יותר יציבות, וב-8 הרבעונים האחרונים מדובר על תנודות שבין 200 ל-212 מיליון שקל ברבעון.

הכנסות ציוד הקצה ירדו הרבעון בשל עיתוי מועדי השקות של דגמים שונים ובעיות אספקה מצד סמסונג, והן הסתכמו ב-62 מיליון שקל לעומת 56 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך רשמו ירידה מהרבעון הקודם שהסתכם ב-79 מיליון שקל.

בסעיף ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני הפרשות ומסים) החברה ירדה בשיעור ניכר, ולזכותה היא טוענת כי הסעיף כולל את הפעילות הנוספת של הבעלים פטריק דרהי בישראל כמו ערוץ i24 וחברת הקבלנות תאת. החברה רשמה בסעיף זה הכנסות של 299 מיליון שקל, ירידה של 4.1% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת על גידול של אלף לקוחות בשירותי הטלוויזיה והאינטרנט ברבעון.