סגן בכיר לשעבר ברשות שוק ההון מצטרף לסוכנות הביטוח תמורה

יואב גפני, שפרש מרשות שוק ההון במאי 2019 ובתקופת הקורונה ניהל את פרויקט עידוד התעסוקה בשירות התעסוקה, ינהל את פיתוח המכירות והשירות הדיגיטלי • בנוסף ינהל גפני את מחלקת הייעוץ האובייקטיבי, שתצטרך להתאים את הסוכנות לרפורמת הייעוץ האובייקטיבי שמקדמת רשות שוק ההון

יואב גפני / צילום: יח''צ
יואב גפני / צילום: יח''צ

שנתיים וחצי אחרי שעזב את רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הרגולטור האחראי על עולם הביטוח, חוזר יואב גפני לתחום הביטוח ומצטרף לסוכנות ניהול ההסדרים תמורה פנסיה ופיננסים.

גפני, לשעבר סגן בכיר לממונה על שוק ההון, יכהן כמנהל פיתוח מכירות ושירות דיגיטלי ומנהל מחלקת ייעוץ אובייקטיבי. הוא מגיע לסוכנות לאחר שסיים את תפקידו כמנהל פרויקט עידוד תעסוקה בשירות התעסוקה הישראלי.

הוא החל את דרכו במשרד האוצר בשנת 2004 בתחום הפנסיוני, ומילא במשך 15 שנה מגוון תפקידים רחב. כסגן בכיר לממונה על שוק ההון, גפני הוביל את תחום הסוכנים והייעוץ הפנסיוני, והיה אחראי על תחום ההשקעות המוסדיות, הרישוי והשירותים הפיננסיים.

הוא ניהל פרויקטים רבים בשנות עבודתו ברשות שוק ההון. בין היתר, ניתן למנות את הובלת הרפורמה בתחום השיווק הפנסיוני שכללה את הזכות לבחור סוכן ביטוח; את הקמת מערך הרישוי והפיקוח על התחום החדש של נותני אשראי ונותני שירותים פיננסיים אחרים, בנוסף, היה גפני אחראי על הטיפול בבקשות להיתרי שליטה בגופים מוסדיים, בין היתר, של חברות זרות.

טרם תפקידו האחרון כיהן כיועץ בכיר לממונה על שוק ההון ובנוסף כיהן כדירקטור מטעם שר האוצר בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשנים 2015-2019.

תמורה היא סוכנות ניהול הסדר מהגדולות בישראל, ומנהלת הסדרים פנסיוניים ופיננסיים של עשרות אלפי עובדים במשק הישראלי במגוון מגזרי פעילות כהייטק, תעשיה, מסחר ועוד.

גפני מגיע להוביל את תחום הייעוץ האובייקטיבי של הסוכנות, בהתאם לרפורמה שמנסה לקדם הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת. במסגרת הרפורמה, שנועדה לצמצם ניגוד עניינים מצד סוכני הביטוח ולנתק את הקשר בין הפרמיות שמשלמים הלקוחות לבין העמלות שמקבלים הסוכנים מחברות הביטוח, יצטרכו סוכני הביטוח לעבוד עם לפחות ארבע חברות ביטוח, והעמלה שהם יקבלו תהיה אחידה עבור כל אחד מהמוצרים שהם מוכרים. ברשות שוק ההון החליטו להתחיל ביישום הרפורמה שזכתה לכינוי "הסוכן האובייקטיבי" בתחום ביטוחי הבריאות, אך לצורך הוצאתה לפועל יש צורך בתיקון חקיקה, ובשל אי היציבות הפוליטית בשנים האחרונות הרפורמה טרם קודמה בכנסת.