אלקטריאון בשת"פ עם דן: תתקין תשתית להטענה אלחוטית של 200 אוטובוסים במקביל

אלקטריאון תספק שירות ארוך-טווח הכולל התקנה ותפעול תשתית לטעינה אלחוטית שתשרת כ-200 אוטובוסים במקביל, ודן תשלם בתמורה כ-6 מיליון שקל בשנה • בשלב הראשון המערכות יותקנו על כ-100 אוטובוסים חשמליים חדשים, ותשתית הטעינה תיפרס במסוף רידינג בת"א

האוטובוס החשמלי של אלקטריאון / צילום: קובי ישעיהו
האוטובוס החשמלי של אלקטריאון / צילום: קובי ישעיהו

חברת אלקטריאון  וחברת דן הודיעו היום (ב') על שיתוף-פעולה לביצוע פרויקט להטמעת מערכת טעינה אלחוטית במסופים התפעוליים בהם דן מבצעת שימוש. דן תשלם לאלקטריאון כ-6 מיליון שקל בשנה על השימוש בשירות, ואלקטריאון התחייבה להקצות לדן 130,000 מניות RSU ועוד 100,000 אופציות.

ההסכם כולל התחייבות של אלקטריאון להתקין ולתפעל לתקופה ארוכת טווח את תשתית הטעינה הנדרשת במסופי קצה. בשלב הראשון ותוך שנה, המערכות יותקנו על כ-100 אוטובוסים חשמליים חדשים, ותשתית הטעינה תיפרס במסוף רידינג בתל אביב. בשלב השני ותוך שנתיים, פריסת התשתית תתרחב למסופים מרכזיים נוספים בתל אביב (האוניברסיטה, כרמלית ועתידים) ובדרום (נתיבות או אופקים), כך שהמערכת בכללותה תוכל לספק טעינה לכ-200 אוטובוסים.

שיתוף-הפעולה האסטרטגי בין החברות, החל בפרויקט ההדגמה של אלקטריאון בתל אביב, הכולל מקטע כביש חשמלי מסביב לאוניברסיטת תל-אביב. במסגרת הפרויקט, אוטובוס של דן נטען באופן דינאמי ואלחוטי בנסיעה ובאופן סטטי במסוף ההמתנה.

אופיר קרני, מנכ"ל דן, ציין כי "דן שמה לעצמה כיעד אסטרטגי להוביל את המהפכה החשמלית בתח"צ ולהשקיע בחדשנות בעלת פוטנציאל צמיחה בשוק הבינלאומי, אשר מספקת לדן ערך מוסף כמפעילה. כדי להפוך את רשת התחבורה הציבורית של דן במטרופולין תל אביב לחשמלית לחלוטין, מקימה החברה בימים אלה מערכת תשתית טעינה ותמיכה בתחבורה הציבורית מהגדולות בעולם. הטכנולוגיה של אלקטריאון נבחנה על ידי החברה והוכחה כמתאימה ואפקטיבית לטעינות קצרות המתבצעות במסופים התפעוליים וכחלק מההפעלה השוטפת, ואינה מחיייבת את הפסקת הפעילות של האוטובוס במהלך התפעול".

מתוך 19 שעות ביממה שבהן אוטובוס פועל, מוסיף קרני, כשעתיים במצטבר הוא עומד במסוף לטובת התאוששות הנהגים ותחלופת הקווים. "לכן להערכתנו, נוכל בזמן הזה לתת מענה בסדר גודל של כ-30% מסך הטעינה היומית הנדרשת, את היתרה האוטובוסים ישלימו בחניוני הלילה".

אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת אלקטריאון ציין כי "פרויקט רחב היקף מסוג זה יאפשר לחברה להציג נתונים תפעוליים בהיקף רחב למקבלי החלטות ולחברות תפעוליות ויהווה חלון ראווה עולמי להדגמת יכולותיה של אלקטריאון לספק פתרון הוליסטי לטעינה אלחוטית תוך שיפור משמעותי ביעילות ובעלות התפעול של ציים מסחריים, לרבות אוטובוסים חשמליים".