מצטרפת לגוגל: ד"ר ארנה ברי מונתה לדירקטורית בתחום הענן

ברי, לשעבר המדענית הראשית במשרד התמ"ת, תדווח לסמנכ"ל הטכנולוגיות העולמי של גוגל קלאוד

ארנה ברי / צילום: איל יצהר
ארנה ברי / צילום: איל יצהר

ד"ר ארנה ברי, לשעבר המדענית הראשית וראש מנהל המו"פ התעשייתי במשרד התעשייה והמסחר (התמ"ת), מצטרפת לצוות הניהול של גוגל קלאוד העולמי בתפקיד דירקטורית לטכנולוגיה. ברי תדווח לסמנכ"ל הטכנולוגיה העולמי של גוגל קלאוד.

לפי הודעת גוגל, במסגרת תפקידה תהיה ברי אחראית על יצירת וחיזוק שותפויות בין גוגל לבין הלקוחות והשותפים האסטרטגיים של גוגל קלאוד. כמו כן, ברי תעצב את האסטרטגיה של גוגל קלאוד ותתאים את החדשנות והצמיחה של הענן של גוגל לצרכים של החברות הגדולות בעולם ב-150 מדינות.

ברי הייתה האישה הראשונה והיחידה ששימשה כמדענית ראשית במשרד התמ"ת (1996-2000). בהשכלתה ברי היא דוקטור למדעי המחשב מאוניברסיטת דרום קליפורניה ובעלת תואר מוסמך ובוגר בסטטיסטיקה ומתמטיקה מאוניברסיטאות תל אביב וחיפה.

בעבר היא כיהנה כשותפה עצמאית בקרן ההון סיכון ג'מיני וכבכירה ב-EMC. לאחר ש-EMC נרכשה, מונתה לסגנית נשיא בדל EMC. לפני כן ב־1993 הקימה את אורנט, שפיתחה חומרה לטכנולוגיות תקשורת נתונים, ושנתיים לאחר מכן ביצעה את מה שנחשב אקזיט ההייטק הראשון לתאגיד אירופי, כשמכרה את אורנט לסימנס הגרמנית.

ברי פרשה מדל EMC במרץ 2018 ובשלוש השנים האחרונות הובילה ועדות לאומיות שהיוו בסיס להקמת תוכניות לאומיות למחקר ופיתוח במדע וטכנולוגיית קוונטים , בבינה מלאכותית ובמדע הנתונים.