דוראל מכפילה את צבר הפרויקטים הסולאריים שלה בארה"ב

חברת-הבת Doral LLC חתמה על הסכמים להקמת פרויקטים סולאריים בויסקונסין ובמיזורי בהיקף של 2,900 מגה-וואט • בחברה צופים כי עד סוף 2021 היא תגיע להפעלה מסחרית של פרויקט סולארי ראשון בארה"ב

מתקן אנרגיה מתחדשת של דוראל / צילום: Adit-movies 2
מתקן אנרגיה מתחדשת של דוראל / צילום: Adit-movies 2

חברת דוראל אנרגיה  הודיעה היום (ג') על הרחבת פעילות חברת-הבת האמריקאית Doral LLC בארה"ב לקידום פרויקטי אנרגיה סולארית. מהדיווח של החברה עולה כי היא למעשה מכפילה את צבר הפרויקטים שלה בארה"ב לכדי 6,000 מגה-וואט. יצוין כי נכון להיום אף פרויקט של החברה בארה"ב טרם הגיע להפעלה מסחרית, וכי זו צפויה עד סוף השנה בפרויקטים בהיקף של 480 מגה-וואט.

לפי הדיווח של החברה, היא חתמה על הסכם עם רשת החשמל הסיטונאית העצמאית MISO שאחראית על הפעלת רשת חשמל ב-15 מדינות בארה"ב ובמחוז מניטובה הקנדי ומשרתת כ-42 מיליון צרכני חשמל. מדובר על הסכם לפיתוח פרויקטים בהיקף של עד 2,900 מגה-וואט, דבר שמגדיל את צבר הפרויקטים של החברה עד לכדי 6,000 מגה-וואט.

לפי דיווחי החברה, פרויקטים בהיקף 480 מגה-וואט נמצאים בהקמה, וחלקם צפויים להיכנס להפעלה מסחרית עד סוף 2021. עוד פרויקטים בהיקף של כ-720 מגה-וואט נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים. מדובר בפרויקטים שממוקמים באינדיאנה, ושבהם החברה שותפה עם רשת החשמל של PJM.

דוראל היא יזמית גלובלית בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. צבר הפרויקטים של החברה עומד על כ-9,400 מגה-וואט (DC), מתוכו כ-6,000 מגה-וואט (DC) בארה"ב והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק).

מנכ"ל דוראל, יקי נוימן, מסר כי "מהלך זה מהווה שלב נוסף בתוכנית האסטרטגית של Doral LLC להתרחב לשווקים נוספים בארה"ב, בנוסף ל-PJM, המתאפיינים במנגנון מפותח של סחר בחשמל, היקפי צריכה גבוהים ומגוון אפשרויות התקשרות בהסכמים ישירים למכירת חשמל. בתחילת השנה הצבנו לעצמנו יעד שאפתני של 10,500 מגה-וואט בשלבי פיתוח שונים, ואנו מעריכים כי נגיע אליו מהר מכפי שצפינו".