המכרז להשכרה היקר ביותר: רמ"י ודירה להשכיר מפרסמות מכרז לבניית 511 יח"ד להשכרה לטווח ארוך ומסחר בשדה דב

טרם הוצאה חוברת למכרז, ולא פורסמו עדיין מחירי המינימום שיידרשו ממי שישתתפו בו • מחירי הקרקע שהושגו באחרונה על דירות רגילות הגיע ל-2.8 מיליון שקל, וההערכה היא שבמכרזים הנוכחיים המחירים יהיו נמוכים בכ-20%

הקרקע של שדה דב / צילום: איל יצהר
הקרקע של שדה דב / צילום: איל יצהר

כמה כסף יסכימו יזמים לשלם על מגרש אחד בשדה דב, שבו יוקמו 511 דירות להשכרה ארוכת-טווח? סביר כי בימים הקרובים זו תהיה שאלה שתטרוד לא מעט חברות יזמיות. בינתיים רמ"י וחברת דירה להשכיר שיוצאות במכרז, לא עושות את החיים קלים, וטרם פרסמו את מחירי המינימום למכרז.

המכרז הוא חלק מהשכונה המוקמת כחלק מתוכנית תמל/3001 "שכונת אשכול, שדה דב", השוכנת בצומת הרחובות ש"י עגנון ולוי אשכול בתל אביב, באזור שבו פעל עד לא מזמן טרמינל שדה התעופה "שדה דב".

דירה להשכיר - החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה בע"מ - ורמ"י הודיעו על פתיחת המכרז הזה לחכירה ישירה מהוונת לתקופה של 98 שנים עם אופציה לתקופה נוספת של 98 שנים בגין המגרש, שיכלול דירות שיושכרו לתקופה של 20 שנה לפחות.

50% מהדירות ייועדו לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, ו-50% מהדירות יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק.

כאמור, חוברת המכרז טרם יצאה לאור, ומחירי המינימום לא פורסמו. רק הוצאות הפיתוח פורסמו, והן יגיעו לכ-58 מיליון שקל.

מתוצאות מכרזי הקרקע שפורסמו באחרונה במקום עלה כי יזמים שילמו על קרקעות שמיועדות לבניית דירות רגילות מחיר של 2.8 מיליון שקל לקרקע. ההערכות בשוק הן שמחירי קרקעות שמיועדות לשכירות שחלקו בפיקוח, יהיו נמוכים בכ-25% (כלומר שמחירי הקרקע יגיעו לרמה של כ-2 מיליון שקל ליחידת דיור); ואולם בעל חברה יזמית הודה בפני גלובס כי "השוק היום במצב מטורלל, שבו הרבה מאוד כללים נשברו בתקופה האחרונה, ולא אתפלא אם המחירים שישולמו בעבור הקרקעות הללו יפתיעו בגדול גם כן".