ממפלגת העבודה למשרד התחבורה: עילם שגיא ימונה למשנה למנכ"לית

יו"ר ועדת הביקורת במפלגת העבודה, אל"מ (במיל') עילם שגיא, מיועד להתמנות לתפקיד המשנה למנכ"לית משרד התחבורה • לשגיא יש רקע נרחב בניהול כלכלי, אך אין לו רקע מיוחד בתחום התחבורה • התפקיד נחשב למשרת אמון

שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

בכיר במפלגת העבודה, אל"מ במיל' עילם שגיא, עומד לשמש ככל הנראה כמשנה למנכ"לית משרד התחבורה - כך נודע לגלובס. שגיא אישר לגלובס כי הוא אכן מועמד, וכי הנושא נמצא כעת בתהליכים פרוצדורליים. מבדיקת גלובס עולה כי שמו אכן הועבר לנציבות שירות המדינה כמועמד לתפקיד.

יצוין כי מדובר בתפקיד למשרת אמון, וכי אם המינוי יאושר, שגיא יעבוד בצמוד למינוי אחר של שרת התחבורה מרב מיכאלי - מיכל פרנק, שמונתה לפני כשלושה חודשים לתפקיד מנכ"לית המשרד.

עד לפני כשלוש שנים שירת שגיא בחיל האוויר, שם כיהן תחילה כנווט קרב, ולאחר מכן בתפקידי ניהול ובקרת תקציבים ובין היתר שימש כראש מחלקת התקציבים של החיל.

בשנים האחרונות, לאחר שפרש מהשירות הצבאי, הקים שגיא יחד עם שותף את חברת "פלוס" העוסקת בניהול כספים, פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי. לפי אתר האינטרנט של החברה, היא מעניקה שירותים של פיתוח עסקי וניהול אסטרטגי למספר גופים ממשלתיים, ובהם משרד האוצר והחברה הממשלתית נתיבי ישראל, שעם היבחרו לתפקיד יהיה לו ממשקי עבודה מרובים מולה. כן נכתב כי החברה מספקת שירות דומה לגופים ביטחוניים כמו רפא"ל והתעשייה האווירית, ואף לבעלת השליטה באל על לשעבר, חברת כנפיים.

שגיא הוא גם אחד ממנהלי חברת אייויאשן בע"מ שנוסדה בשנת 2019, ושלפי מסמכי ההתאגדות שלה מבקשת לפעול ב"פיתוח טכנולוגיות מתקדמות וממשקי אדם-מכונה לעולם התעופה ולעולמות מקצועיים נוספים".

במקביל שגיא עדיין משמש בתפקיד יו"ר ועדת הביקורת של מפלגת העבודה (בהתנדבות), שבראשה מכהנת שרת התחבורה מרב מיכאלי.

על הערכתה של מיכאלי לשגיא אפשר ללמוד מפוסט ארוך שהיא פרסמה ברשת הפייסבוק אחרי הבחירות הכלליות השנה. מיכאלי כינתה אותו "אל"מ גאון במיל'". בהמשך הפוסט היא מזכירה אותו כמי שהיה פעיל במנגנון המפלגה כחלק מהבחירות הכלליות ותרם להצלחת הקמפיין.

שגיא מחזיק בתואר ראשון בכלכלה ובפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ובתואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב.