בעקבות העסקאות האחרונות: סאפיינס קיבלה מהפועלים המלצה באפסייד של 33% על מחיר השוק

יחידת המחקר של בנק הפועלים החלה לסקר את המניה של חברת הטכנולוגיה בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 39 דולר למניה • "התוצאות הרבעוניות ותחזיות החברה מלמדות כי ההאטה בפעילות בארה"ב והשחיקה ברווחיות זמניות. עדות לתנופה בפעילות סאפיינס היא בכמות דיווחים בולטת בחודשיים האחרונים של שמונה עסקאות חדשות"

רוני על דור - מנכ''ל סאפיינס SAPIENS / צילום: איל יצהר
רוני על דור - מנכ''ל סאפיינס SAPIENS / צילום: איל יצהר

סאפיינס, העוסקת בתחום פתרונות התוכנה לחברות ביטוח, זוכה להמלצה חמה מהאנליסטים ביחידת המחקר של בנק הפועלים - בעיקר לאור שמונה עסקאות רכישה חדשות שדיווחה עליהן בחודשים האחרונים וכן לאור עדכון התחזיות שלה באוגוסט האחרון.

החברה צופה הכנסות של 461-466 מיליון דולר השנה, עם רווחיות תפעולית של 17.2%-17.5%, לעומת התחזית הקודמת להכנסות של 459-464 מיליון דולר ורווחיות תפעולית של 17%-17.4%. כך עדכנה כאשר פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני - שהעידו על צמיחה של 22.9% בהכנסות, חלקה בזכות אותן רכישות חדשות.

שי זיגלמן, אנליסט ביחידת המחקר של הפועלים, מעריך שפעילות החברה תצמח בין השאר הודות לחתירת חברות הביטוח לשיפור היעילות התפעולית והרווחיות שלהן (הגורמת להם לעבור למערכות Outsourcing כמו של סאפיינס, התומכות בניהול תהליכי הליבה) וכן בשל השפעות משבר הקורונה, בדגש על ההאצה במגמת הדיגיטציה, "שחידדו את הבנתן של חברות הביטוח בנחיצות הטכנולוגיות המסייעות בשיפור החדשנות ונותנות מענה לצרכים החדשים שנוצרו", ציין זיגלמן.

בבנק הפועלים צופים שהכנסות החברה יצמחו בשיעור שנתי ממוצע של 12% בשנים 2021-2025. "שיפור ברווחיות יתבטא להערכתנו בעלייה לרווחיות תפעולית של 18% ב-2022 לעומת 17.4% ב-2021. לאחר מכן אנו צופים שיפור של חצי נקודת אחוז ברווחיות התפעולית מידי שנה, כך שהרווח הנקי (non-GAAP) למניה יצמח גם הוא בשיעור שנתי ממוצע של 12%", נכתב בסקירת המניה.

תחת הנחות אלו, בבנק הגיעו למחיר יעד של 39 דולר למניית סאפיינס, לפי מכפיל רווח של x30 לרווח חזוי של 1.25 דולר למניה ב-2022, על בסיס non-GAAP, והנכסים הנזילים של 1.4 דולר למניה. "לנוכח אפסייד של 33% הגלום במחיר היעד אנו ממליצים על מניית סאפיינס  ב'תשואת יתר'", ציין זיגלמן, והוסיף כי רמת הסיכון המאפיינת את פעילותה מוערכת כבינונית.

רכשה 17 חברות בתוך עשור

בעלי המניות הגדולים בסאפיינס הן קבוצת פורמולה (43.9%) וחברות הביטוח הראל (5.6%) והפניקס (4.2%). יו"ר הדירקטוריון שלה הוא גיא ברנשטיין, האוחז גם בתפקיד מנכ"ל פורמולה, והמנכ"ל שלה מאז 2005 הוא רוני על דור, המחזיק ב-0.76% ממניות החברה. מניית החברה נסחרת הן בבורסה בת"א והן בנאסד"ק, עם הטיה בסחירות לטובת הנאסד"ק (כ-92 אלף מניות ביום בשלושת החודשים האחרונים לעומת כ-84 אלף מניות ביום בבורסה המקומית).

בעשר השנים האחרונות רכשה סאפיינס 17 חברות על פי אסטרטגיה סדורה של חתירה לחיזוק יכולותיה והגדלת נוכחותה בשווקים בהם פעלה ובשווקים חדשים. לפי הבנק, הכנסותיה שך סאפיינס צמחו בעשור הזה בשיעור שנתי ממוצע של 23%. "רבות מהחברות שנרכשו הגיעו עם רווחיות נמוכה יותר משל סאפיינס מה שהיה בין הגורמים המרכזיים לכך שהרווח הנקי של החברה צמח באותה עת רק ב-13%", הוסיף זיגלמן.

סאפיינס, כאמור, שיפרה לאחר פרסום הדוחות האחרונים את תחזית ההכנסות שלה השנה ל-461-466 מיליון דולר. "מרכז הטווח החדש, 463.5 מיליון דולר, מגלם צמיחה של 20.5%, ולהערכתנו, 10.7% אורגנית (שינוי קל לעומת תחזית קודמת לצמיחה אורגנית של 10.2%), לאחר צמיחה אורגנית של 8% אשתקד, מה שמעיד להערכתנו על חזרה לעסקים כמעט כרגיל" נכתב בסקירה.

בבנק הפועלים רואים עדות לתנופה בפעילות סאפיינס בכמות הדיווחים הבולטת בחודשיים האחרונים של שמונה עסקאות חדשות. העסקאות נחתמו עם חברות ביטוח בנורבגיה, ארה"ב (שתי עסקאות), דרום אפריקה (שתי עסקאות), גרמניה, בריטניה ותאילנד. שתיים מהעסקאות, בדרום אפריקה ותאילנד, הן להטמעת מספר מערכות של סאפיינס.

"בשנים הקרובות צופה ההנהלה צמיחה אורגנית בהכנסות בשיעור שנתי של 10% וכי על בסיס זה תתווסף צמיחה אורגנית של כ-5% בממוצע שנתי כתוצאה מרכישות. תחזית ההכנסות שלנו מבוססת על צמיחה לא אורגנית של 21% בשנת 2021. לאחר מכן, אנו מניחים צמיחה שנתית של 10% (אורגנית בלבד) בשנים 2022-2025", סיכם זיגלמן.