עזיבה מפתיעה: מנהלת קרדיט סוויס בישראל ובכיר נוסף פורשים מהחברה

הילה גולדנברג הודיעה על עזיבת הנציגות הישראלית של הבנק השוויצרי פחות משנה וחצי לאחר שנכנסה לתפקיד • יחד איתה עזב גם עידו בן חיים, ראש דסק ישראל בקרדיט סוויס

הילה גולדנברג / צילום: יח''צ
הילה גולדנברג / צילום: יח''צ

שנה ושלושה חודשים אחרי שמונתה למנכ"לית קרדיט סוויס ישראל, הודיעה הילה גולדנברג במפתיע כי היא עוזבת את תפקידה - כך נודע לגלובס. הסיבה להחלטתה של גולדנברג לפרוש (תעזוב בפועל בסוף השנה הנוכחית) עדיין לא ברורה, אך במזכר פנימי שנשלח לעובדי קרדיט סוויס נמסר כי יחד איתה עוזב את הבנק השוויצרי בכיר נוסף, עידו בן חיים, ראש הדסק הישראלי שעובד משוויץ.

קרדיט סוויס פועל בישראל במשך יותר מ-20 שנה ובאופן ישיר מאז הקמת הנציגות בארץ בשנת 2007. בסה"כ מועסקים יותר מ-40 עובדים בדסק ישראל, המעניקים שירותי בנקאות בתחום הבנקאות הפרטית ובנקאות ההשקעות.

גולדנברג הצטרפה לבנק השוויצרי בפברואר 2017 כראש צוות הבנקאות הפרטית של קרדיט סוויס בתל אביב וראש תחום ה-UHNWI - קבוצת בעלי ההון האמידים ביותר. לפני כן, היא מילאה תפקיד דומה ב-UBS ישראל ועמדה בראש Citi Private Bank בישראל, כך שכאשר מונתה בחודש יוני 2020 לתפקיד המנכ"לית היא הגיעה כשבאמתחתה כ-20 שנות ניסיון בניהול עושר בארץ. היא תעזוב את תפקידה עד לסוף 2021.

עזיבתה את הבנק מפתיעה בין היתר בשל פרק הזמן הארוך בו כיהן קודמה בתפקיד. גולדנברג החליפה את דורון אברבוך שהקים את הנציגות של קרדיט סוויס בישראל ושעזב את הקבוצה השוויצרית לאחר כ-20 שנים בתפקידים בלונדון ובישראל. אברבוך מכהן החל מחודש פברואר האחרון כמנהל הפעילות של דויטשה בנק בישראל.

"החברה תמשיך להשקיע בסניף שלה בארץ"

מי שתהיה אחראית על השלוחה בישראל עד למציאת מחליף לגולדנברג היא אנדראה גרוב, המשמשת כיום כסגנית היו"ר במחלקת הלקוחות האסטרטגיים (יזמים ואנשי העסקים הגדולים), וכן מחזיקה במגוון תפקידים בבנק בכל הקשור לשווקים הצומחים באירופה. היא תעזר בצוות של קשרי לקוחות, מומחי השקעות ויועצים נוספים למתן מענה ללקוחות הישראלים עד למציאת מחליף קבוע.

מקרדיט סוויס נמסר כי "החברה ממשיכה במחויבות שלה לשוק הישראלי ותמשיך לראות בישראל יעד חשוב ומוביל. קרדיט סוויס תמשיך לבנות ולהשקיע בסניף שלה בארץ. אנדראה גרוב מונתה לכהן כמי שאחראית על כל הפעילות בשוק הישראלי במקום המנהל שהודיע על רצונו לפרוש", תוך אי ציון שמה של גולדנברג במפורש.

עוד הסבירו בקרדיט סוויס כי גרוב היא בעלת ניסיון מוכח של יותר מ-20 שנה בבנקאות, "טיפלה בעבר בלקוחות ישראלים נבחרים והייתה מעורבת בטיפול בשוק חשוב זה".

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס הסתבך בשנה האחרונה בשתי פרשות פיננסיות (ללא קשר לדסק הישראלי), שגרמו לו הפסדים של מיליארדי דולרים. בחודש מרץ נחשפה מעורבותו ב"גרינסיל קפיטל" - בנק הצללים הבריטי-אוסטרלי שהבטיח תשואה בעזרת מודל "חדשני" למימון שרשראות אספקה אך פשט את הרגל. בקרדיט סוויס סייעו לגרינסיל ואף הציעו את המוצרים ללקוחות הבנק, תוך הגדרתם כמעין אג"ח בסיכון נמוך, מה שהותיר את הבנק השוויצרי עם חשיפה של כ-5 מיליארד דולר ללקוחותיו.

זמן קצר לאחר מכן נחשפו הפסדי העתק שנגרמו לקרדיט סוויס מקריסת קרן הגידור ארכגוס של המשקיע הדרום קוריאני ביל הואנג, פרשה שגרמה לבנק השוויצרי הפסד של כ-4 מיליארד דולר. בעקבות שתי הפרשות החליט הבנק כי מנהלת הסיכונים הראשית שלו, לארה וורנר, וראש חטיבת בנקאות ההשקעות, בריאן צ'ין, יעזבו את הבנק באופן כמעט מידי.